• MiaR

Vart köper man löshår?

Hej!
    På den stora dagen ska jag fixa min frisyr på Saxin. Tyvärr har dom inget löshår, utan jag måste köpa det någon annanstans. Är det någon som vet vart man kan köpa det i Helsingborg, eller i faggorna?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Vart köper man löshår?
  • siouxie

Go-with-the-flow har löshår o så en butik bredvid bibblan. Har inte kollat sortimentet, men det beror ju på om du ska ha syntet eller äkta?

• dharma

Du kan hitta på tradera om du söker på löshår. Jag har köpt för under en tredjedel av priset och det är äkta hår..
    Lycka till.

• JNY

www.happyhair.se har billigt löshår.
    Jag har dock inte beställt därifrån än så jag har ingen personlig erfarenhet

• siouxie

JNY
    jag tycker personligen inte att det var varken billigt eller stort sortiment där. afrocare.com är den absolut ultimata nätbutiken om man ska beställa hår, vare sig syntet eller äkta. Annars är att rekommendera att gå till en afrobutik som oftast är dom som har bäst utbud av hår.

• Mastermind

Jag rekommenderar också Afrocare. Happy Hair är ju groteskt dyra.

• ottis

jag tycker att du ska titta in på nån annan salong och fråga vad de tar för löshår det brukar finnas toffsar eller tränsar där jag är själv frisör och tycker att föregåene sidor var dyra.. köp i sverige istället så slipper du frakt och en massa onödigt tjafs om du vill skicka tillbaka nåt ..jag lovar att en bra frissa kan hjälpa dej att hitta just vad du behöver...

• Mastermind

ottis - En frisör säljer i regel inte löshår till folk bara sådär. Det borde du veta. Och Afrocare är mycket billigt för att rikta sig till privatpersoner som inte kan få den mängdrabatt som återförsäljare (däribland frissor) får.

• ottis

jag säljer löshår i min salong så jag VET.
    vi kan sälja ett löshår till vem som helst men det vore kanske bra om ni som kund fick hjälp med färg bestämmning på ert löshår.
    löshår som INTE kan säljas direkt till kund är såklart ett hår som måste smältas fast i ditt eget hår ...
    men det finns massor av andra sätt att sätta fast löshår på.
    jag anser att det var dyrt att köpa genom dessa sidor ialla fall men du får tycka vad du vill lycka till

• siouxie

Om man har möjlighet att ta sig till tex Taj Mahal i Sthlm o köpa hår är det billigt tycker jag. En träns med äkta hår kostar 380 kr o kan monteras på clips enkelt o lätt. Jag har frågat flera frisörer o ingen har kunnat sälja hår till så lågt pris..
    Afrocare tar lite drygt 300 kr + frakt (som inte är så farligt dyr)

Ottis.. du som säljer hår, vad kostar en träns hos dig då? bara som jämförelse..

• JNY

Var ligger Taj Mahal nånstans?
    På gulasidorna hittar jag enbar Taj Mahal Livs på Kammakarg är de den?

• Mastermind

ottis - Kan du länka till billigare sidor, då? Där privatpersoner får handla?

JNY - Jepp, det är samma. --> tajmajal.se

• siouxie

JNY

Om du beger dig till Taj Mahal, så bli inte förvånad när du kliver in där :) Det är en sån utländsk matshop o håret är längst in i butiken. Det känns verkligen som man kommit fel när man går in där första gången, men det är rätt. Dom har jättestort sortiment!

• JNY

Tack för tipset, tänkte försöka hinna dit imorron.

Svar på tråden Vart köper man löshår?