• Girlygirl

Vilken plattång är bäst?

Jag ska köpa en keramisk plattång, och valet står nu mellan 2 modeller, "Remington S1002 Professional Slim Straightener" som har variabel temperatur upp till 190 grader, och "GA.MA CP1" som har en konstant temperatur på 200 grader (på finns på plattangplatsen.se) Vad jag undrar är om det inte är bättre att köpa den med variabel temperatur ifall 200 grader skulle vara för varmt för mitt hår...vill inte bränna håret. Jag har långt, tjockt och lockigt hår.
    Någon som äger en av dessa plattänger och kan hjälpa mig? Tips på andra bra plattänger mottages gärna. Jag vill då ha namnet på modellen, inte bara märket.

• Svar på tråden Vilken plattång är bäst?
  • smultronbubbla

Jag köpte en för 95 kr på Ullared. Vad är det för skillnad på den och de dyra? Sliter den emr på håret?

• Klangling

GAMA kan du köpa även på Åhléns! De är väldans bra att använda och håller som sagt en väldigt hög kvalité.
    Skilnaden på keramiska plattor och "vanliga plattor" är ju värmen och slitaget på håret. Keramiska plattor är mycket mindre slitsamt för håret och håller en jämn temperatur.
    Men som Annica_B sa, använd en värmeskyddande produkt. Finns att köpa på flera ställen, inte bara hos frisörerna.

• Februaribruden

Jag har en plattång får remington med keramiska plattor. Är supernöjd med den. Man behöver bara dra den ner genom håret. Tyvärr kan man inte ställa in värmen så en sådan tång måste ju vara ännu bättre.

• Maria E

Rekomenderar verkligen att köpa en GA.MA hos frisören!
    Ok, kostar lite mer, men är så mkt bättre än "vanliga" plattänger!
    Plus att de inte sliter lika mkt på håret och snabbt värms upp!
    Men glöm inte värmeskydd, viktigt viktigt!!

• Girlygirl

Nu har jag bestämt mig, jag ska köpa en remington med keramiska plattor +variabel temperatur. Modellen heter S1002 tror jag. Den blir 190 grader varm - bara 10 grader mindre än ga.ma! Och till ett mycket lägre pris dessutom!

• Februaribruden

Låter som ett bra val tycker jag!! Är själv supernöjd med min remington!

• olin

Har också GaMa och är toppennöjd!
    Såg att de säljer ut alla sina Gama på NK för 450:-
    Kolla om de har kvar

• lillsmurf

Olin - Å tack för tipset ska springa förbi där imorgon och kolla? Vart på NK? Där nere eller?

• bröllop2006

Jag har oxå GA.MA (mini) jättebra, enkel & smidig=)

Marie

• LillaLoppan

lillsmurf,

Hittade du någon plattång?
    Fanns de kvar på NK till det priset?

• Englabarn

GA.MA e super.. haft tre olika i d märket.. kanon!!

• olin

sorry, missat att det var fråga till mig här.. hoppas verkligen du hittat en billig GAMA - ser att de säljer ut dem lite överrallt nu.
    På NK göteborg finns/fanns de för 450 där nere exakt vid trappan.

• LillaLoppan

olin,
    Synd att man inte bor i göteborg
    Här i Stockholm på NK är det ordinarie pris som gäller.
    Vill så gärna köp en Ga.ma med keramiska plattor. Jag har en Techno nu som har vanliga plattor och den funkar visserligen bra men men jag är nyklippt och vill inte slita på håret allt för mycket. Den jag har nu köpte jag hos frisören för 790:- så det känns som lite väl mycket pengar att köpa en till för lika mycket pengar.

• goda fen

Men.... Är det inte ute med platt hår?
    Lockarna är ju påväg tillbaka sedan länge?

• Linni

goda fen,

Spelar det verkligen någon roll vad som är ute och inne?

• Monn

Det är inte alla som passar i lockigt hår. Spelar roll vad som är ute/inne, huvudsaken är ju att man passar i sin frisyr. Dessutom är det ju roligt att variera sig.

(för mig kommer rakt hår aldrig bli "ute" - kanske beror på att jag har självlockigt)

Svar på tråden Vilken plattång är bäst?