• s.u.s.s.

Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.

I augusti -05 ska jag och min blivande man åka 8 km efter själva vigseln, från kyrkan till festplatsen. Vi vill hitta på något kul men vi kommer inte på något annat än att åka bil. Känns jätte-tråkigt, faktiskt. Ja, det finns limosiner och veteranbilar men det känns inte kul.

Festen hålls på en stor äng med en liten sjö nedanför och det finns inget bostadshus. Det kommer bli en lagom (hoppas vi) lantlig stämning med mycket natur i temat. Vi skulle hellst vilja åka häst och vagn men då somnar gästerna innan vi är framme så det är uteslutet. Vid festplatsen finns en liten sjö så vi skulle kunna anlända till själva festen i båt men det innebär att vi ändå lämnar kyrkan i vanlig bil... jag vet varken ut eller in. (men det är angenäma bekymmer jag har)

Har någon varit med om något som är lite annorlunda?

• Svar på tråden Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.
  • s.u.s.s.

A-K78 och Fru Larsson: Vi kan inte rida och vi har inte MC-kort så det blir svårt att genomföra. Flakmoppe är ju annorlunda... lite väl extremt bondigt kanske, men en kul idé. Hölass tål att tänka på. Tack för tipsen.

• lillakisse

Ett par som jag känner blev "in" burna i bärstol fran vänner till brudgummen.
    anurlunda var det i alla fall!

• PoNy

Jag har åkt med flera bröllopsskjutsar med häst och vagn, flera år sedan dock. (Min kompis gamla häst blir 27 till våren :))

Nåt jag aldrig glömmer var när vi skulle köra upp till ett slott med brudpar. För att komma från kyrkan till avtagsvägen var man tvungen att åka E6:an, inte så lämpligt med häst och vagn... Så, brudparet åkte sportbil från kyrkan till avtagsvägen, sedan ett par hundra meter med häst och vagn upp till slottsgården. Väldigt pampigt.

Orsaken till att jag minns det så väl var dock närmast att hästen helt plötsligt befann sig på fel sida om vägen när brudparet kom... Kvicktänkt gammal herre det där, tack och lov löste det sig snabbt...

Så, kanske en kombination av kul bil och häst och vagn? :)

Mvh Cissi

• Nymphéa

Jag röstar definitivt på flakmoppe! I alla fall sista biten fram till festplatsen. Så himla bonnigt och coolt! Är själv från landet och det vilar en viss nostalgi i att puttra fram där på flaket...

• Nikita14

Det hoppas jag ju inte att döm gör...Somnar menar jag för vi kommer att åka häst och vagn i 7-8 km...Det tar ca 30 min för oss att transportera oss dit...
    Enligt kusken...

• Nymphéa

Men 30 minuter är inte så mycket tycker jag. Om alla gäster först vinkar av er och sen ska sätta sig i bilarna och säkert samåka och fixa det så gör det nog inget om ni kommer lite senare.
    Finns det dessutom lite välkomstdrink och tilltugg när de kommer fram så gör det ju absolut inget med lite väntan...

Var på bröllop i somras och då fick vi vänta säkert mer än en halvtimme på brudparet. Och det gjorde ingenting alls. Man hann prata lite med folk och tugga på lite jordnötter och så.

• s.u.s.s.

Det är jättekul att läsa alla era idéer. Jasså Nikita14 ni ska åka häst och vagn. Jag hoppas det blir bra för er men jag är rädd att det tar bra mycket mer än 30 minuter, men det kanske det inte gör. Det känns väldigt långt när vi körde med bilen de sträckan så vi slog bort tanken. Kanske ska kolla med en kusk i alla fall. Tack för alla idéer. /s.u.s.s.

• s.u.s.s.

Det här är verkligen ett toppen-forum. Jag kan sitta hur länge som helst och läsa allt som blivande brudar och brudgummar skriver. Jag har fått så mycket tips och idéer att jag bubblar av iver. Det ska bli så kul!
    Men jag vill ha mer idéer.

• corinne

Jag skall bli skjutsad av maken på morfars gamla gubbcykel (tänker sitta med benen på samma sida på pakethållaren). Vi gifter oss väldigt lantligt så det känns perfekt!

• s.u.s.s.

corinne: Ja det låter härligt! Var försiktig med cykelkedja och klänning bara. Lycka till!

• depecha

Jag o gubben ska nog trampa tandemcykel =) Gifter oss i en fäbod o nere i byn 13 km därifrån ska vi ha festen. Men vi cyklar bara genom byn och det kommer bli nåt extra kan jag lova =D Hela byn (500 personer) kommer stå och kasta ris vid sina gårdar. Åhhh *längtar*

• s.u.s.s.

Jösse, vilken grej. Ni har verkligen lyckats hitta det där "lilla extra". Förstår att du längtar.

• depecha

Ja, det ska bli såååå kul =)
    Tänkte häst o vagn först, men skulle bli så långt och så jättedyrt..
    Nu e bara frågan hur man kan dekorera cykeln på nå vis? Men måste ju gå att få dit lite ballonger o sånt iaf?

• s.u.s.s.

Jag tycker ni ska hänga konservburkar och annat "skrot" bakom, så ni hörs där ni far fram!! kanske löva med björk??

• depecha

Jo, om man inte trampar in i det vill säga.. =) Men det blir nog nåt sånt. o nån ballong eller nåt på styret..

Bara 5 månader kvar nu *weeee*

• augustibrud2005

Luftballong hade varit coolt :)

• Meddelande borttaget
  • Majsan55

Vi åkte båt. Gifte oss förra sommaren. Men det är inte lätt med klänningen kan jag säga. Speciellt om ni har underkjol, då skulle jag vilja säga att det är omöjligt att sitta på en pakethållare, ialla fall hade det varit det i min klänning (en enkel halterneck).
    Och ett tips. Jag hade bara provat klänningen i salongen där jag köpte den, så när jag skulle gå in i kyrkan höll jag på att snava, hade inte riktigt övat på att gå en längre bit i klänningen. De gånger jag gick med den så "höll" jag ju upp den för att den inte skulle bli skitig, och som sagt i kyrkan "höll" jag ju inte upp den. Ja, nåt ni måste tänka på
    Lycka till

Svar på tråden Önskar tips om lite annorlunda transport för brudparet.