• smultronbubbla

Billig parkering i Stockholm

Efter inlägg i "snåltråden" känns väl inte detta som det bästa att skriva, men det gör jag ändå

Det är faktiskt jättedyrt att parkera där, så jag skulle vilja ha tips på billiga parkeringsplatser som är någorlunda nära city. (vi ska stå där en hel dag är det tänkt) Jag menar, så man inte tjänar att ta parkeringbotern på typ 1000 kr istället...
    Förresten, på tal om parkeringsböter. Vi fick en på 700 kr häromdagen! Varför? Jo, för att vi hade stått för nära ett övergångsställ! Var ju inte så att vi stod PÅ det direkt. Visst, jag förstår att vi får skylla oss själva, och att böter måste delas ut, (tyvärr) men 700 kr tycker jag är lite väl mycket...
    Jaja, det vara bara en lite parentes :)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Billig parkering i Stockholm
  • lilla loppan

Parkera utanför tullarna ( i bostadsområde eller på infartsparkering) och ta tunnelbana eller buss in till city. Tar själv aldrig bilen till city eftersom det är svårt och dyrt att hitta p-plats. Det är mitt tips

• malin81

Utanför Hortus, mitt emot Danderys sjukhus kan man parkera gratis, dygnet runt alla dagar i veckan. Sedan är det bara att gå igenom gångtunneln så är man vid tunnelbanan (röda linjen), tar ca 15 min in till stan.

• smultronbubbla

lilla loppan

Jo, det var nog så vi hade tänkt. Det är helt otroligt dyrt ju!

malin81

Det låter ju kanonbra! Hur mycket kostar tunnelbanan ungefär? Måste planera lite :)

• brudimaj

Parker i en förort på smågatorna står du ju gratis. Ta p-tåget från tex spånga station. Tar 10 min till centralen. Går du av i karlberg, dvs stationenn innan c. kan du gå därifrån genom vasastan, ner till odenplan och sen till själva city. Vid karlberg finns ju bla många bröllopsbutiker om det är det ni ska kolla på!
    Köp en remsa (145 kr). Dom stämplar 3 klipp per skalle enkel resa. (hoppas jag minns rätt!!) Inte gratis dock, men ...

• smultronbubbla

brudimaj

Nej, om det vore bröllopsbutiker vi skulle gå i kulle jag vara glad...
    Hur mycket är det på en remsa? Menar du alltså en remsa för två personer? Räcker det tur och retur?
    Ursäkta alla frågor, men vi funderar på om det är billigast att ta tåget eller bilen. Med tåg skulle det bli ungefär 630 kr T/R för två personer.

• blivande fru Andersson

Fråga 1: Ska ni in till stan en vardag eller helg?

Ska ni in en vardag så är de övrigas förslag bra

Ska ni in en helg så är det gratis att parkera i stan på många ställen. Jag ställer mig ofta vid Norra Bantorget eller gatan som går längs vattnet mot S:t Eriksplan.

• brudimaj

asså, jag kör inte bil...men en remsa är 20 klipp, och en går att använda till er båda.
    Sant: på helgerna kan man nog parkera per dag/ kväll dvs en dagsbiljett typ i garage och så. Eller stå precis innan man åker över från kungsholmen till city kanske...olika färger och priser utom och inom citykätnan. Gå över bron till kungsgatan tar 10 min....

• snuttepuffan

Det finns halva remsor också på 10 kuponger som kostar 80 kr. Tyvärr blir det nog så att om ni ska åka två zoner (det är väl utanför cityzonen som parkeringarna finns) så kommer det gå åt 12 kuponger...

• LillaLoppan

En till lilla loppan????
    Jag var först!!!

• _koko_

Som blivande fru Andersson skriver är det gratis att stå i stan utom precis i city (röd biljett = kostar pengar) på helgerna. Läs på skyltarna bara. Två kvarter norr om kungsgatan får man t ex stå gratis. :)

I alvik har jag för mig att man också står gratis på vardagar, om man kommer från det hållet.

Svar på tråden Billig parkering i Stockholm