• Ei saa peitää

Färga ögonfransar

Jag funderar på att färga ögonfransarna. Är det nån som vet om man kan göra det själv och vad det finns för märken som är bra?

• Svar på tråden Färga ögonfransar
  • Tant Pernilla

Jag brukar färga ögonfransar och ögonbryn själv och det går hur bra som helst. Det finns "kitt" på varuhus och så och det brukar bli helt okej.

Har gjort det på salong några gånger och jag tycker inte att det brukar bli nämnvärt bättre...

• Ms. August

Jag har gjort det själv genom att ta en sådan mascaraborste för "genomskinlig" mascara och gjort rent den och på så sätt använt färgen som vanlig mascara och sedan tvättat bort det. Men jag tycker inte att det blir så där jättebra, sitter inte så länge.
    Var försiktig bara för det är absolut INTE bra att få färgen i ögonen.
    Jag har använt en färg som jag köpt på Åhlens och den funkar jätte bra billig och bra.
    Jag har även gjort det på salong och kan nog säga att det blir bättre när jag gör det själv.
    Lycka till!

• melie

Jag färgar mina en gång i månaden själv och använder märket "depend". Finns i brunt, brun-svart och svart. Tycker det går finfint. Antingen ber jag nån att hjälpa mig, men det funkar även bra att göra det på egen hand. Det kan svida om man får det i ögonen men jag är van... Man låter det verka i 30 min. Har även testat en produkt som bara ska verka några minuter men tyckte inte resultatet blev alls lika bra. Det blir hur som helst lika bra resultat om du gör det hemma som hos frisören. Se bara till att du inte får det på huden. Det försvinner visserligen efter ett par dagar men ändå... Lycka till!

• Ei saa peitää

Ok. Det låter ju bra att det finns sånt så man kan testa själv. Vilka märken har ni provat som är bra?

• melie

Depend (rosa förpackning) är bra. Har visserligen inte testat mer än två andra märken men det är depend jag använder nu...

• Tant Pernilla

Det kan vara svårt att få in färgen ända till fransroten, men det tycker inte jag är ett problem.

Jag har också använt Depend och så nåt annat märke som jag inte minns vad det heter. Jag har inte märkt någon direkt kvalitetsskillnad.

Det blir ju inte direkt som att använda mascara, men det är skönt att ha lite färg på fransarna om man inte vill/orkar mejka sig till vardags.

Lycka till!

• Ei saa peitää

Tack för alla tips. Jag ska genast ut och leta. Vart kan man köpa det där Depend?

Svar på tråden Färga ögonfransar