• Anna200

Hur få blont hår ljust igen efter toning?

Har naturligt ljusblont hår som jag har tonat mörkt. Trivs med mörkt hår, men gillar variation och vill därför ha blont hår igen så småningom.

Det trista är att toningen inte går ur helt, trots att det är en toning som ska gå ur på 20 tvättar, utan hårfärgen blir modell råttfärgad disktrasa i stället. Förra gången tog det två år innan håret hade blivit helt ljust igen, är det nån som har nåt bra tips på hur man på ett skonsamt sätt skyndar på "återställandet" från mörkt till ljust?

• Svar på tråden Hur få blont hår ljust igen efter toning?
  • Devoted

Du måste bleka ditt hår, jag gjorde samma sak och frisören hade ett himla jobb att få tillbaka det blonda.

• Magnus flikka

Det kanske hjälper att använda schampo för blonda? Jag använder ett med kamomill från BodyShop, som "ljusar upp" håret på ett kick! (nåja, någon månad tar det väl)

Annars kan du ju hjälpa till med slingor, helblek inte håret, det ser inte naturligt ut.

• huju

Har precis samma problem som du Anna200. På fredag ska jag till frissan för att på något sätt bli blond igen.Har haft tonat hår ett tag nu och känner att jag vill tillbaka till min vanliga hårfärg.

Jag blekte håret (hos en frissa) för ca. 7 år sedan och mitt hår blev så strävt och fult. Så jag tror inte att jag vågar göra det igen, även om produkterna har blivit bättre. Så det får nog bli slingor av något slag.

Hoppas du får fler bra förslag på vad du kan göra, för att få ljust hår igen.:)

• Tvillingmamma

Hmmm.. Jag gjorde samma sak en gång, för mig tog "Matrix Alternate Action" bort det mesta.
    (Jag tvättade först en gång som vanligt, sedan lät jag shampoot verka i fem minuter innan jag sköljde ur det.)
    Men jag hade använt TONING alltså, shampoot bleker inte bort färg, utan tvättar bara vääldigt, väldigt rent...
    Tillbaks till ursprungsfärgen.

Har du "otur" kan det ta flera tvättar.

Svar på tråden Hur få blont hår ljust igen efter toning?