bortprioriterad
Hej Mumstessan!
Jag var i din situation för några år sedan. De flesta i min omgivning sa "Han är inte värd dig" och "Han är en skitstövel" et c. Men, det tog jag inte till mig för jag älskade ju honom. Det som till slut hjälpte mig var insikten om att han inte kommer att göra mig lycklig eller rättare sagt: han kommer att göra mig olycklig, (för sin egen lycka ansvarar man för själv). Av dina tidigare inlägg att döma gjorde han dig olycklig, under de omständigheter som rått de senaste månaderna inte i somras/höstas.
Det finns ingenting man kan göra för att komma igenom hjärtesorg lindrigt. Inte vad jag vet iallafall. Man måste igenom det, krossas och knådas och omformas och så till slut kommer man ut som en annan varelse på andra sidan. Bättre eller sämre än man var innan. Förhoppningsvis har man någon att prata med det om. Vänner, kuratorer eller nätkontakter. Du har en klok Mamma och ett helt gäng trevliga tjejer här på BT som gärna stöttar dig, och lyssnar när du vill prata. Ur min smärta föddes några låtar och ett par texter jag ännu inte orkat tonsätta. Men, de är omöjliga att sjunga för sorgen finns fortfarande kvar...
Jag känner med dig!
/Ejlis