Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

"tömning" av porer/egen djuprengöring hemma ??

Hm, jag har funderat på det här med porer.

På apotekets hemsida stod det att de svarta prickarna som finns i huden INTE är smuts - utan pigmentfläckar. Och om man klämmer på dessa så förstör man bara porgångarna (eller vad det nu hette). Så länge porerna är öppna (då man ser det svarta) så blir det i regel aldrig finnar av det.

Jag tycker själv om att pilla i ansiktet, trots att det knappt finns något att pilla på. Och jag har börjat undra mer och mer om man överhuvudtaget skall hålla på och klämma pormaskar?? Är det inte bättre att bara göra rent?

Som sagt så har jag läst på apotektes hemsida, och säger inte att det är så här - utan jag är bara nyfiken. Det skulle vara intressant att höra om någon kan försvara hudterapeuternas "klämmande". Man vill ju vara säker på att inte få ärr.

• EhjärtaK = sant

The Angel:
    Det var ju det jag skrev - att det INTE är smuts. Och i så fall är det ju meningslöst att försöka få bort det?! Särskilt som det verkar som om man ändå kommer att förstöra porerna ännu mer! (oj, det kanske låter som jag är sur - det är jag absolut inte ).

Eller har jag helt missuppfattat?? I så fall får någon gärna förklara för mig vad man vinner på att klämma... .
    Och nu pratar jag om de svarta prickarna - inte milier.

Angående milier förresten (nu när vi ändå är i farten ) - finns det något annat sätt att bli av med dem en att klämma? Jag har lite och skulle gärna vilja ha väck dem, men vill som sagt inte få ärr *lite smårädd*.

Jätte snällt om någon orkar svara .

• EhjärtaK = sant

Åh, hade hoppats att det fanns något smidigare knep *suck*.
    Men,men, jag får väl boka tid hos hudläkare eller på salong, och så får jag se till att hålla efter med scrub.
    Tack för svaret i alla all .

• EhjärtaK = sant

Är det någon som har koll på det här med öppna porer (dvs. svarta prickarna) - finns det någon "vinning" med att trycka på dem??

Känner mig envis och tjatig .

• EhjärtaK = sant

The Angel:
    Okej, tack så mycket för hjälpen . Jag tycker också att du ger bra tips!

Jag skall boka tid för borttag av milier när lönen kommer. De öppna porerna skall jag låta vara, och istället använda mina nya ansiktsprodukter som jag har börjat införskaffa . Skall absolut inte klämma mer på något som knappt syns!

Ha en trevlig kväll alla hudintresserade tjejer (och alla andra också ) !

• EhjärtaK = sant

Julitärnan:
    jag har nyligen köpt ett ansiktsvatten - och på det står det att porerna stängs om man använder det. Jag har även hört att kallvatten stänger igen porerna. Men hudexperten här ovan kanske svarar snart hon med .

Svar på tråden "tömning" av porer/egen djuprengöring hemma ??