• fia carlberg

Färga håret hemma?

hej!
    dum som jag var så färgade jag mitt blonda hår mörkbrunt för ca.2mån sen. efter det så gick jag till en frisör och gjorde lite slingor i det. men nu vill jag bli blond eller nån ljus röd/koppar nyans. Har hört att det sliter väldigt på att göra avfärgning. undrar om det sliter mindre am man inte bleker det ljusblont, utan kanske bara några nyanser så att jag kan lägga i en röd nyans?

/fia

• Svar på tråden Färga håret hemma?
  • blåsippa

Kanske bäat att gå til en frisör så att det blir som du tänker dej o inte behöver göra om det igen....All blekning sliter på håret så jag hade definitivt inte gjort nåt på egen hand.

• Linnet

Jag undrar också eftersom jag gjort en liknande sak,har färgat mitt ljusblonda hår mörkblont och tyvärr blev resultatet lite flammigt,topparna sög åt sig mer färg.Vill gärna blir ljus igen till våren men har inte råd att lägga pengar på frisökbesök..

• Kandee

Att bli ljusare går bara med blondering och det sliter alltid väldigt mkt på håret.
    Ju ljusare,desto mer sliter det.
    Men använd inpackning,det skyddar håret jättebra!

• Prinsessa

Om du nu vill bli blond så småningom ska du nog akta dig för röda nyanser i FÄRG!
    Använd istället toning till de röda slingorna.Röda toner blir gärna rosa när man vill bleka bort det & svårt att få bort helt.

Det är ALLTID FÄRG i de förpackningar med 2 vätskor/kräm som man blandar.
    Toning endast en pasta / skum.
    Lycka till!

Svar på tråden Färga håret hemma?