Båtluffa Grekland?
Vi funderar på att båtluffa i Grekland, ngt man ska tänka på Eller nån speciell plats man ska undvika??Respt åka till
Vi funderar på att båtluffa i Grekland, ngt man ska tänka på Eller nån speciell plats man ska undvika??Respt åka till
Puffar upp..
Det var lange sen jag var dar, men jag tyckte jattemycket om Paros och Naxos. Och Santorini ar ju underbart, vi flog dit och tog sen bat darifran. Mykonos tyckte jag mindre om, det ar nog mer for party folket ;) Hoppas att ni hittar nagra oar som passar er!
Jag haller helt med Lilli77. Paros, Naxos och San Torini ar jatte mysiga. For brollopsresa ar nog San Torini jatte romantiskt. Var sjalv pa batluff 8 ar sedan med min syster sa sjalvklart annorlunda an vad du planerar, men anda...
Ahh - Tilos... strax utanför Rhodos. Rhodos gillade jag inte alls, men Tilos var helt underbar om man gillar lugna ställen! Några restauranger, ett tiotal hotell och små stränder utan en massa folk (i juli, det är mycket mer folk i augusti). En rejäl promenad upp för berget och man kommer till en öde by! Häftigt. Nissiros var också kanon, mer uteliv än Tilos men ändå lugnt, och en vulkan finns där också! Fast inga sandstränder utan vulkanstenstränder (häftigt dock). Tröttnar man sedan på lugnet ligger ju Kos perfekt, en natt där och så vill man ju fly (jag i alla fall) och så åker man vidare - till Ikaria t ex som jag också gillade.
Rhodos var ganska smidigt att utgå ifrån tyckte jag!
Håller med om Paros. Föll inte lika mycket för Naxos, men där var fint. Om ni vill ha det lugnt och mysigt rekommenderar jag verkligen Koufonissi - en liten ö med ca 100 bofasta. Helt ljuvligt!!!! Vi var även på Antiparos, men tyckte det var överreklamerat och stannade hellre på Paros. Amorgos var också fint, men också lite överreklamerat tyckte vi.
Vi utgick från Aten, vilket var bra för de öarna vi skulle till. Vi tittade på alternativet att utgå från Santorini, eftersom det sägs vara så underb art där, men det var ganska fullbokat dit och dessutom är det billigare att flyga Aten t/r.