• Bröllopsnojig

Herrgårdar och slott i Norrköpingstrakten

Hjälp! Är riktigt villrådig nu... Sörby herrgård är ju jättefint, någon som varit där? Sen skrev några om Sörstad.. Vad är det? Skulle helst vilja ha en herrgård el slott med övernattningsmöjligheter för ca 70 personer... Någon som kan tipsa?

• Svar på tråden Herrgårdar och slott i Norrköpingstrakten
  • Bride2be

Hej,
    jag har varit på en julfest på Sörby Herrgård och det är verkligen ett jättefint ställe. Dom har dessutom renoverat det nyligen. Vi tänkte också ha våran fest där först men ändrade oss eftersom vi hittade ett ställe närmare kyrkan.

Däremot finns det inga möjligheter till övernattning där, då får man bo på hotell inne i Norrköping.

All mat måste tas genom Takåsen (bra-cater.se). Sprit står ni för själva.

Lycka till!

• Bride2be

Sorry.. adressen till hemsidan funkar inte om du inte skriver www innan...

• Bröllopsnojig

sidekick: Kikade lite på löfstads hemsida.. Inte så mycket att hurra för. Alltså, slottet är ju säkert jättefint men det är ju omöjligt att hitta något om man får boka och vad o så.. Du kanske vet något?

• yrvädret

Kolla upp Mauritzbergs slott. tror att adressen är Mauritzberg.se. Min syster gifte sig där och bröllopet var jättevackert! Dessutom ligger det så underbart till precis vid Bråviken - bröllopsfotona blir underbara!
    Enda nackdelen är att det ligger ett pa mil utanför Norrköping, på Vikbolandet, men det kanske inte gör så mycket.
    Ett annat slott att ha i åtanke är Ållonö slott, som även det ligger på Vikbolandet, bortom Ö Stenby. Ligger också jättefint. Dessutom är det rosa, om man nu gillar den färgen

• sidekick

Bröllopsnojig - Ring till dem! Men middag serveras i värdshuset intill slottet. Deras hemsida finns på:

www.vardshusetlofstadslott.se/

Jag såg precis att du sökte övernattningsmöjligtheter för ca 70 pers, det är nog inte möjligt på Löfstad så du får nog söka vidare... :)

• Banni

Bröllopsnojjig!

Vi har bokat Löfstad slott till nästa sommar och det känns jättebra! Åk dit och titta på omgivningen och ring innan så att damen som sköter värdshuset kan träffa er samtidigt.
    Vi ringde till värdshuset och blev ditbjudna så att damen kunde berätta allt om stället och hur deras middagar anordnades.
    Allt verkar jättebra och folket är mycket trevliga och proffessionella! De fixar allt så vi behöver inte vara det minsta oroliga för nått, samtidigt som vi fick komma med egna förslag och ta med oss massa saker till dukning osv om vi ville!

Även om vårt bröllop inte gått av stpeln ännu kan jag rekomendera dig att ringa till Lövstad och boka en tid!

Angående boende till gästerna finns det ett fint vandrarhem i närheten på taxiavstånd. Lövstad tipsade oss om det så våra gäster ska förmodligen bo där.
    Lycka till!

• Danneolisa

Ni kan kolla upp Lida gård utanför norrköping, och så finns det Finspångs slott, (2,5 mil utanför Nrk).

Lycka till!

Svar på tråden Herrgårdar och slott i Norrköpingstrakten