• augustibrud05

Några fler som gifter sig i augusti?

Hej alla blivande augustibrudar, hur långt har ni kommit i planeringe?
    Jag tror jag har läget under kontroll, kyrkan är bokad, festlokalen är bokad,
    kläder har vi tittat på, inbjudningskorten är klara, måste snart skicka ut till mina långväga gäster. Lite tidigt men för att dom ska kunna boka stugor precis vid festlokalen är det ett måste.
    Maten har vi bara börjat planera, min blivande är kock och så mycket ska han nog göra själv men såklart inte på den stora dagen, då får någon av hans kockkompisar hjälpa till.

Men det känns fortfarande som det är jättemycket kvar.

• Svar på tråden Några fler som gifter sig i augusti?
  • Brud aug 2005

Hej Augustibrud05

här är en till som gifter sig i augusti, den 20:e. Vi har bokat kyrka, lokal. Min klänning är fixad, mina underkläder är fixade, m2b har tittat på kläder men inte bokat än. Inbjudningskorten har vi gjort exempel på. Men ska inte skicka dem än på några månader. Kollar just nu catering och trubadurer till festen.... Bröllopsnatten är också bokad...och bröllopsresan.

Vart ska ni gifta er? Vilket datum? Kul med någon mer från Västerås som ska gifta sig i Augusti!!!

• augustibrud05

Hej!
    Vi gifter oss i domkyrkan, min sambo är konfirmerad där och barnen är döpta där.
    Festen blir ute på södra Björnön, perfekt för oss, vi har förhoppningsvis många långväga gäster, och stugorna ligger ju precis vid lokalen. Då kan dom som vill stanna en hel vecka eftersom stugorna hyr man veckovis.
    Vi gifter oss den 4 aug. en torsdag , just för att passa inn med stugornas in och utflyttning.

Trubadur ska vi nog med ha, Vi ska höra med Totto och Peppe om dom kan den dagen och vad det kostar såklart. Vilka har du tänkt på, kanske du vet några andra?

Vart ska ni gifta er och vart har du bokat bröllopsnatten?

• Brud aug 2005

Vi ska gifta oss i Skerike kyrka och även ha festen i den bygdegården. Vi har kollat med en duo som heter 24U, de utgick från Enköping och kostade 7000kr.... men har hört att en duo som brukar spela på Bishop tar 6000kr så vi ska nog åka och lyssna lite på dem..... Annars tycker jag det är svårt att hitta trubadurer...
    Hur ska ni ta er till festlokalen? Ska ni åka någon läcker bil?

Jag har bokat bröllopsnatten på ett litet hotell vid växhuset...de har en mysig bröllopssvit med snetak, öppenspis m.m. SÅ fick man jordgubbar, champange och blommor på rummet. Sen på morgonen så får man frukost på sängen..... Det är en överraskning till min m2b...han tycker vi kan sova hemma.... Vi åker på bröllopsresa på måndagen sen....

• augustibrud05

Hej!
    Kul med överrsakningen, låter jättemysigt ju. har ingen aning om vart vi ska sova på natten, vi har inte så jättemycket pengar att röra oss med så jag tror vi prioriterar att kläderna, maten och festen. Barnen kommer att vara på björnön hos mina förädrar så då kan vi lika gärna sova hemma känns det som, men vi får se, har inte riktigt bestämt än.

Transporten har jag inte heller någon aning om skulle ju vara kul att åka något roligt, har du tips och ideer? vad ska ni åka?

• Brud aug 2005

Har absolut ingen aning vad vi ska åka... Jag vill ju helst åka riktig limo, men det verkar bara finnas förlängda volvos i den här stan :(
    Har kollat lite med firmor i Stockholm och Örebro...men det blir väldigt dyrt... så vi får se...

• Knoll och tott

Hej Augustibrudar!

Gifter mig den 6:e i Småland. Har bokat kyrka och bygdegård, och jag ska be min tärna sjunga på vigseln.

Jag ska ha mors och mormors gamla brudklänning, så jag behöver bara fixa slöja och skor. Vänner till familjen har erbjudit sig att köra oss i någon av sina fina veteranbilar, så transporten är klar.

Nu är det festen som måste planeras. Vi ska ha 120 gäster, så vi försöker hitta en bra cateringfirma vi har råd med :)

Bröllopssvit har jag försökt boka, men den enda i närheten var redan upptagen. Letar vidare, och funderar på alternativ..

• ung

Jag gifte mig i augusti förra året så jag har inte riktigt i den här tråden att göra... men jag läste knoll och totts inlägg om att hon skulle gifta sig i sin mors och mormors brudklänning så jag var tvungen att skriva.
    Har du någon bild på den, blev så otroligt nyfiken! Har alltid skojat om att jag skulle gifta mig i min mormors brudklänning för jag tyckte att den var så fin. Nu blev det inte så men det är kul att läsa att andra fullföljer mina planer...
    Lycka till alla augustibrudar!
    (Är lite avis på er som har det underbara framför er!)

• Sirap

Halloj!

Vi ska gifta oss den 13 augusti, i år! Känns så kul att man är inne på samma år nu!!! Vi har bokat kyrka, lokal, trubadur och dj. Maten ska vi laga själv och vi har påbörjat vår inbjudan. Inbjudan blir en liten tecknad saga! Nu återstår bara att komma i bröllopsklänningen. Jag ska ner 7 kg tills augusti.

Lycka till alla augustibrudar!

• Knoll och tott

Ung!

Jag har tyvärr ingen bild på mors och mormors brudklänning, och den är i säkert förvar i mitt föräldrahem. Mamma släpper till nöds iväg den till kemtvätten :)

Brudklänningen är rätt tidlös, det är en enkel, ärmlös vit klänning med fyrkantig urringning underst, och ovanpå den en u-ringad, långärmad överklänning i skir spets. Inget släp, men lite vidd i kjolen.

Jag blev så glad när jag kunde ha den, mamma har alltid varit spädare i kroppen än jag, så när jag sett henne på brudfoton i klänningen trodde jag att jag inte ens skulle komma i den med skohorn. Men så berättade hon att den varit ett nummer för stor för henne, och när jag provade den vid jul satt den perfekt! :)

• musli30

Hejhej!
    Gifter oss den 6 augusti i Gillhovs kyrka. En jättevacker träkyrka. Kyrkan är bokad och prästen likaså (har en särskild präst som betytt massor för oss båda under utlandstjänst som ska viga oss och döpa vårt barn). Klänning ska beställas från Lavendar's bridal i maj efter förlossningen och nåt kilos viktnedgång (föder i april/maj skiftet) och hon lovar att jag ska ha klänningen tills i slutet på juli. Gubben har kostym med väst som han köpte i Kosovo. Så det jag behöver är skor och ev. underkläder. Tiara tänkte jag prova att göra själv.
    Ska börja leta efter cateringfirma nu för bröllopslunchen. Kanske fixar tårtan själv, hittade en på brud och bröllop som gick att frysa två veckor. Ring blir en likadan hamrad guldring som min förlovningsring fast smalare med en sten i som representerar mitt barn. Mamma gör inbjudningskort samt vigselprogram. Brodern betalar cateringen. Tyvärr så är nog m2b mamma för snål för att bidra med nåt...... Nå, hyfsat billigt har vi tänkt komma undan iom att det blir både bröllop och dop samma dag...

• 27aug

Hej!
    Vilken rolig tråd!
    Ingen som gifter sig samma dag som mig än... när syns i signaturen.

Vi är klara med kyrka och lokal. Ramnäs Kyrka (jag är född och döpt där)och lillhärads bygdegård. Min klänning hänger i garderoben,fick tag på en jättefin klänning hos en privat sömmerska som bara använt den på 2 visningar. Fick köpa den till materialkostnad 3000:-. Makeup och hår bokat till mig och min syster som ska vara tärna, Salong Unik. Vi har börjat snickra lite på inbjudningarna men de ska inte iväg förän i april tänkte vi. i helgen tänkte vi åka till Bronsil i Munktorp och kolla på ring till mig och om vi hinner ska vi kolla in bröllopssviter också. Sviten på Arkad ser jättemysig ut på bilderna, kul med överraskningen som sagt.
    Maten har vi haft sån tur med att min mamma och hennes man vill stå för den och laga den dessutom. Min mammas man är kock. Vi ska ha en sommar/skaldjusbuffé tror vi.

Nerverna börjar göra sig påminda nu, när jag tänker på hur mycket det faktiskt är att göra. Men det är roligt. Har dock en m2b som har lite väl mycket is i magen och som tror att allt går att fixa på 2 veckor... HUGA!

lycka till allihopa!

• Krezic80

Hallå på er!
    Jag gifter mig den 6 augusti i Vårfrukyrkan, Enköping.

Alla verkar ha kommit så långt i sin planering. Själv har vi bara bokat kyrkan och lokalen. Resten funderar vi fortfarande på. Ska in till Uppsala å kolla på papper till inbjudningskorten. De måste vi skicka ut snart, eftersom det är kring semestertider man gifter sig.

Bara jag tänker på bröllopet så blir jag lite pirrig.

Jo vi var å kolla på ringar i lördags. Jättekul. Fick gå in i ett separat rum å kolla å prova. hi hi. hittade den jag ville ha. Vi kommer nog lämna in eget guld som de kan göra ringarna av. Mycket billigare. Halva priset. Då spar man in några tusenlappar på det. Annars skulle ringen min ring gå på 8800:-.

Ha de bra allihop.

• Renstjärna

Hej, hej!

Vi gifter oss 13 aug i Duved k:a och skall ha festen på ett hotell i en liten by i närheten, hoppas jag i alla fall eftersom jag inte fått bekräftelse från hotellet än... Jag har försökt att planera ganska mycket allaredan (började för någon månad sedan) så att man kan ta det lugnt när det börjar dra ihop sig.

Största frågetecknet just nu är när man skall skicka ut inbjudningarna så att de som vill kan planera semestern utifrån det. Jag har tänkt mig månadsskiftet feb/mars.

Brud aug 2005:
    Jag använde mig av 24U på en företagsfest och de var kanon! Riktigt duktiga och lyhörda för vad publiken ville. De spelade också lite längre än vad som avtalats och de var duktiga toastmasters. Rekommenderas (även om de kostar lite i överkant kanske)!

• Jenny+Thomas

Hej!!
    Vi gifter oss den 27:e i Täby kyrka. Vi har inte alls kommit långt i planering. Kyrkan, bröllopsnatt på hotell och bröllopsresan är bokade. Väntar på besked ang festlokal, ett annat par har "första tjing". Har tittat lite på inbjudningskort som vi tänkte skulle skickas ut i april. Lite tidigt kan tyckas men vi vill få ut dem innan folk planerar sina semestrar.
    Min största huvudvärk (förutom lokal) är klänningen. Ska man våga köpa via nätet eller ska man bege sig in till stan. Det är ju ganska mycket pengar det handlar om. Någon som har tips eller så? Hur tänkte ni göra?

• tbmh

augustibrud05: vi ska åxå boka det rummet ;) verkar urmysigt å inte dyrt alls

• augustibrud05

Renstjärna:
    Såg att du ska gifta dig i Duved, kul.
    Vart ska ni ha festen?
    Kommer du därifrån? Jag är uppväxt i Storlien, så jag känner till trakterna ganska bra. Skriv mer och berätta om era planeringar.

• skrattmåsen

Hallå¨på er alla!
    Vi gifter oss den 6/8, det finns en sån tråd oxå för er som har det datumet.
    Vi gifter oss på Ekerö och det är mycket som är planerat, men det är mycket kvar oxå. Helt klart finns det att göra innan den stora dagen.

• UMM

Hejsan

Vi gifter oss också den 27/8 i Blekinge. verkar inte vara många från Blekinge i detta forum. Är lite avundsjuk på alla som kommit långt i planeringen. Vi har bokat festlokalen och frisören, börjat fundera på inbjudningskorten. Men vet fortfarande inte var vi ska gifta oss. Tänker hela tiden att jag har mycket tid kvar men snart börjar den rinna ut.

• Renstjärna

Augustibrud05: Vi skall ha festen i Edsåsdalen (Undersåker och sedan upp på första bästa fjäll ), men just nu är jag lite besviken på hotellet som vi begärt in offert från eftersom han har gått över det överenskomna priset. Det löser sig nog, men budgeten spricker med en stor smäll!

Duved kyrka är ruskigt fin, men den är också rejält stor, så jag är lite orolig för att det skall kännas som om man bara fyller de första bänkraderna...

Du har inte något insidertips om hur vädret brukar vara i augusti där uppe? Eftersom det är min M2B som har släkten där är jag inte så jätteinsatt själv...

• augustibrud05

Renstjärna:
    Jag är ju faktiskt konfirmerad i Duveds kyrka, vilket sammanträffande va!

Augustivädret i fjällen kan nog vara väldigt varierande, antingen sol och väldigt varmt eller också i värsta fall snö. Inte så vanligt kanske men det förekommer.
    Jag hade tom. snö på min student.
    Kul att åka upp på fjället sen.
    Glöm inte myggmedlet!

Svar på tråden Några fler som gifter sig i augusti?