• Becky

Ständiga ledinflammationer

Hej,

någon som är i samma situation? Jag har "överrörliga leder" vilket gör att jag drabbas av ständigt återkommande inflammationer i lederna, speciellt i axlarna och vristerna. Jag har lyckats hålla lederna i skick med motion (mycket!) och med kortisonsprutor nu och då. Efter en halvårsperiod då lederna har varit bättre än på länge slår det till ordentligt i axeln, seninflammation, vilket gör att jag inte kan röra armen alls. Åter en kur och sprutor. Har tröttnat på att springa till läkare stup i kvarten, som ändå oftast sticker sprutorna fel eller kommer med motstridig information (du ska absolut inte röra dig/enda som hjälper är styrketräning/operera o.s.v). Någon som har positiva erfarenheter av operation/tips hur man kan slippa det här eländet?

/deprimerad

• Svar på tråden Ständiga ledinflammationer
  • Stjärna

Jag har också överrörliga leder, men har tack och lov sluppit inflammationer (än så länge vad jag vet).

Det jag däremot är känslig mot är drag. Kanske är du det du också? I så fall hjälper det ju att klä sig varmt och undvika just drag.

Bra att du tränar, sånt hjälper ju. Kanske är det idé att höja din motståndskraft med lite extra vitaminer och mineraler.

• Becky

Hej,

vad bra att du sluppit inflammationer! Jo, jag äter en massa vitaminer och har prövat olika hälsokostmedel som t.ex. blåmusselskal (?) eller nåt liknande men jag har inte märkt nån skillnad. Drag är jag inte särskilt känslig mot. Jag har nog förstått att det är mera fysiologiskt, fast läkarna vet nog inte riktigt vad de ska göra med mig. Har haft det här redan en 5-6 år så det känns som att det börjar räcka.

/Becky

• Stjärna

Det kan inte funka med något naturläkemedel, typ varma omslag med några nyttiga örter eller så?

Jag har varit ganska tvivlande inför sånt, men min mamma är mycket intresserad. Nu senast när jag var sjuk fick jag knepiga oljor och grejor av henne som löste förkylningen jätte fort.

• Becky

Nja,

har försökt med kinesisk akupunktur och då ingick också en hel del helande oljor och örtpulver och sån´t. Så länge som behandlingen varade blev det lite bättre men verkan slutade samtidigt som behandlingen upphörde. Det var dessutom hutlöst dyrt så det är nog ingen lösning.

Svar på tråden Ständiga ledinflammationer