• Bebbsen05

Blir det högt med 8 cm??

Hittade ett par fina skor som jag fastande för
    www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=007469
    Det är en klack på 8 cm... Vet ju självklart hur högt det är, men blir det för högt för att gå i hela dagen?
    Eller är 8cm ganska kort??

• Svar på tråden Blir det högt med 8 cm??
  • Suusaan

Jag vet att för mina fötter skulle det _inte_ funka med 8 cm klack hela dagen, men jag har börjat tro att jag har rätt känsliga fötter. Har köpt någon typ av geledynor (heter typ "part feet" tror jag) från scholl som man kan stoppa i skorna för att de ska bli skonsammare mot fötterna. Kan kanske vara värt att prova!

• Bebbsen05

Suusaan
    Jo, det är det jag är rädd för oxå.
    Gjorde så på min student att jag köpte ett par sandaler som det inte var någon klack på alls. Och gud vad glad jag var över det!
    Kanske borde satsa på samma sak igen?
    Det kanske blir högt med 8 cm...

• Suusaan

Den finns ingen möjlighet att låna ett par skor med sådan klack, eller köpa ett billigt par, och testa lite hur det känns?

• Bebbsen05

Suusaan
    Vilken smart ide! Hade jag aldrig kommit på ;)

• Suusaan

Hmm... nu vet jag inte om du var sarkastisk eller inte?

• Bebbsen05

Suusaan
    Neeej!! Det är en jättebra ide som jag inte kommit på! Det är ju mycket smartare att höra med någon kompis om de har några jag kan låna för att känna mig för!

• Suusaan

Oki! :)

Lurigt med de där smileysarna...

• Bebbsen05

Suusaan
    Oj, nu ser jag varför du undrade...
    Smilisen satte jag dit för ibland har jag en tendens att inte tänka allt för långt...

• Grytan

Klackens höjd beror väl lite på hur lång den blivande Brudgummen är, man vill väl bli längre än sin käresta.

Dessutom beror det på hur van man är vid att gå i en högre klack. Det bästa är ju att köpa skor i god tid så att man hinner gå in dem ordentligt, samt vänja sig vid höjden.

Jag ska gifta mig i augusti, och har redan börjat gå in mina hemma.

Lycka till!

• Johanna_04

Vad fina skor! Det känns inte som något omöjligt projekt, men det är klart att det är en vanesak. Passa på att köpa ett par höga stövlar nu på rean och ha dem lite då och då så grejar du det finfint till bröllopet.

• Sussi74

Jag kollade på samma skor igår!!! Fegade ur p.g.a klackarna. Mina fötter skulle DÖÖÖ!
    Lycka till!

• Bebbsen05

Åh, kunde de inte funnit i några cm mindre klack??

• Gable

Varför köper du inte dom och provgår i dom? De kostade ju bara 200 kr - du hittar inte billigare skor på rean!

• Bebbsen05

Gable
    Det kan jag ju iofs göra...
    Jag gillar verkligen allt utan klacken. Sen beror det ju på HUR klacken är oxå, en del kan vara höga, men lätta att gå i. Och så finns det de som är låga och supersvåra att gå i...

• HelleBelle

Ville bara säga att de har en nästan likadan sko på ellos.se fast slingback och 5cm klack. (tre färger)

• HelleBelle

att välja på inte att skon har 3 färger ;)

• Laguna

Oj vilken snygg sko!!!
    Den ser inte alls så hög ut som 8 cm.....(!?)
    Ja gör så som någon föreslog att köpa andra skor med lika hög klack och öva

/Hanna

• ^mia^

Jag håller med Gable.. Du hittar inte billigare skor på rean.. Så köp dem och prov gå dem. är det så att du inte kan ha dem en hel dag har du ett par super snygga skor till midsommar eller någon annan sommar fest (där man inte skall stå på fötterna en hel dag.. ) 200:- är ju faktiskt ett kap.. jag förstår att du föll för dem, det var jätteläckra..!!

• Nelfen

Bara att slå till och börja öva på att gå

• Klangling

Se upp! varning utfärdas för skor med den sorten av insida som var på dina otroligt snygga skor.
    Hade ett par liknande på ett bröllop och mina fötter kunde överhuvudtaget inte andas i dom. Fötterna såg ut som om dom varit bandagerade i plåster! De luktade skunk och var jättesvullna. Försök hitta ett par med insida i äkta skinn eller något annat naturmaterial.

Svar på tråden Blir det högt med 8 cm??