Hej!
Vi var i Skottland i September och bodde på slott en natt. Jättemysigt i södra skottland som hette Auchen Castle (även där som min blivande friade...
Vi hittade det på visitscotland som ngn ovan rekommenderade.
Mitt tips är att flyga till Glasgow och hyra en bil. Boka in ett par olika ställen att bo på och åk runt! Vi hade bara bokat slottet och resten av tiden bodde vi på B&B som vi hittade på lämpliga platser längs vägen. Det funkade jättebra - men det var å andra sidan turist-lågsäsong.
Nästa tips är att hålla sig norr om Glasgow och Edinburgh! Vi var lite i södra eftersom vi hade bokat in slottet där (hade inte koll på var det låg när vi bokade riktigt), men det fanns inte så mycket att titta på där och naturen är inte ens i närheten lika storslagen som i norra skottland. Uppemot Speyside, Aberdeen, Inverness m.m. är det fantasiskt vackert!! Gillar man dessutom whisky, så är det perfekt: här är det tätast mellan destillerierna i hela Skottland!
I alla fall: lycka till med planeringen och jag lovar att ni inte kommmer att ångra resan till Skottland, det är vackert och jättemysigt!
Kram