Utfyllnad i håruppsättning
Är det någon som vet var man kan köpa utfyllnad för håruppsättningar? Jag är inte ute efter löshår utan någon typ av skumgummikudde.
Tack på förhand.
Är det någon som vet var man kan köpa utfyllnad för håruppsättningar? Jag är inte ute efter löshår utan någon typ av skumgummikudde.
Tack på förhand.
Det höll jättebra hela dagen och kvällen, inga problem alls. Jag som annars knappt kan ha kvar ett "knäpp"-hårspänne på grund av att mitt hår är så tunt och fint så att det bara glider ur spännet.
Det var den vanliga gröna sorten hon använde i mitt hår.
Tack Snuttan, då provar jag det om jag inte hittar den variant jag letar efter.
Mitt hår ät också tunt och "bebis"-aktigt. Jag förstår precis vad du menar med hårspännet.
beachbrud
Ja visst på 60-talet användes det friskt. Har en släkting som fick klippa sig riktigt kort och håret liksom föll av eftersom frallan började ruttna...
Den byttes liksom inte så ofta...
Det har funnits ringformade, bulliga uppsättningsfyllnader, färgade som hårfärger. Köpte en sån på 90-talet, kanske på Åhlens, likadana fanns det på 60-talet.Jag skulle leta på nätet om jag behövde..
Tack tjejer för er hjälp. Jag har sprungit runt som en tok och letat i butikerna utan resultat. På Internet hittade jag något som kallades "donuts", men tyvärr var det väldigt lång leveranstid. Jag får testa med oasis.
"Hårkräpp" som dom kallas dom där ringarna, som ser ut som munkar, har jag oxå letat efter!! förr fanns dom på Domus, men inte längre. Har sökt på Åhlens o div andra ställen oxå, så hittar någon så hojta gärna till!!
Annars får man väl prova den där oasisen :)
Vi hade en tunnare scarves i håret som utfyllnad då vi provade olika frisyrer till uppsättningen. Prova det...
Siouxie: "donuts" finns här:
www.brudsmycke.com/Loshar%20&%20Peruker.html
Fröken januari
tack! men gahh vad dyra!! dom som domus hade för ca 10 år sen (visserligen!) kostade 15 spänn! man vill nog inte ge mer än kanske 30 kr iaf..
Visste inte ens att de hette hårkräpp, men heter de donuts på engelska eller har det nåt annat namn också..?
Stinatina
tror säkert dom heter nåt annat på fackspråk, men hårkräpp (med reservation för stavningen) är det namn jag har hört.
Jag har frågat frisörer, men de trodde inte det fanns något namn. Bara utfyllnad till uppsättning, typ.
Var ute och letade efter löshår på nätet och hittade donuts här! Billigt faktiskt, bara 60kronor.
Men det funkar ju inte! Ni kanske får skriva in hela adressen eller nåt, alltså inte bara klicka på länken.
Tack för tipset. Samma som jag redan hade gett. :)
jag tyckte nog att 60 kr var ganska mycket jag..
Hur ska du sätta upp håret? ska denna utfyllnad synas? annars kan man använda oasis =) sånt som man använder i blomster arr...det går att fästa allt i det sen as bra =)