• smultronbubbla

BH-storlek

Hejsan!

Har ett litet problem. Har alltid haft 70a i BH-storlek, men nu när jag har gått upp lite i vikt är det helt omöjligt att hitta en BH som är lagom till mig!
    75a är för liten runt om, men kupan är lagom. 80a är lagom runt om, men trots att det är en A-kupa blir den större i den storleken, därför är kupan större där i stället!
    Är min kropp ossymetrisk eller? Man kanske inte borde kunna gå upp i vikt utan att det sätter sig på brösten :) Allt har satt sig på magen och midjan och lite högre upp då tydligen...
    Är det någon som är kunnig i detta ämne? Jag menar, någon BH borde jag väl kunna ha?! Nu kör jag med förlängning på mina gamla och det är ju inte så kul.

• Svar på tråden BH-storlek
  • Rydén

Har du provat med t.ex 75b?
    Vet flera av mina vänner som haft samma problem. Vissa av dom har löst problemet med att gå upp en kup-storlek, och det har funkat jättebra för dom.

• smultronbubbla

Ja, det har jag och kupan var för stor i den också :(

• .nalle.

gå till en "riktig" BH-affär. jag gick till en sån en gång och nu kan jag nästan inte handla någon annan stans!! Alla BH-ar jag provar där sitter som gjutna! Vilket är kul eftersom BH-letande annars jämt varit en mardröm! Så jag gick från en illasittande 75b till en perfekt 70d! kändes väääldigt kotigt att ha D-kupa kan jag säga men enligt damen i affären så har 90% av alla tjejer fel storlek på sin BH.....

• Gealach

nalle ---> Håller med. Har haft enorma problem med BH-inköp, och hade också hört det där med att de flesta går runt i fel. Jag hade D-kupa, vilket ju är det största som går att få tag i i "vanliga" butiker, men så gick jag till en specialbutik, fick hjälp att mäta och prova, och efter bara några minuter kom jag ut med en 75F istället för den 80D jag hade gått in med... Helt otroligt, men sedan dess har jag bara BH:ar därifrån, vilket ju resulterat i att jag nu endast har tre stycken (de kostar ju lite mer i en sådan butik) istället för 15-20 innan...

• EmmaPemma

Om 75A är bra i kupan kanske du kan köpa förlängningsspännen (brukar finnas att köpa i vanliga underklädesaffärer). Det låter ju som att du egentligen skulle behöva en bh som är 80 runt men i en kupa under a-kupan.

Hur är det med aa-kupa, är den större eller mindre än vanliga a-kupan? Om den är mindre kan du ju testa 80AA.

• smultronbubbla

Det lät bra med speciella BH-butiker :) Har ni några namn på dem? Vad kostar en BH därifrån på ett ungefär?

EmmaPemma

har förlängninsspännen och det fungerar ju, men det är tråkigt att behöva använda det jämt. Vill ju ha en BH som pasar mig ändå.
    Vet inte hur det är med AA-kupor, kanske borde testa.

• Gealach

smultronbubbla ---> Nu vet jag ju inte var du bor, men har du möjlighet att ta dig till Stockholm, så finns Gustaf Mellbin på Västerlånggatan 47 i Gamla Stan. Mycket trevlig personal som hjälper dig att prova ut något som passar just dig. Jag har betalat mellan 500 och 600 för de BH:ar jag köpt där.

De har dessutom ett mycket smart kundregister som man kan skriva in sig i, där de antecknar vad man köpt så att man lätt kan skaffa en likadan nästa gång utan att behöva prova på nytt.

Svar på tråden BH-storlek