• Josephine1

Kondom för kvinnor!

Någon som har testat det? Jag läste nyss om den på nätet och finns att beställa på rfsu.se

"Den fungerar på så sätt att du sätter upp den i slidan och den hålls fast vid livmodertappen genom en liten "gummikudde". "

Låter inte det bra för alla som har män som "tappar lusten" när han får en kondom på sig, eller inte vill använda preventiv medel med hormoner i?

Någon som har testat? Vad kostar den? Den har visst gjort succé i Tyskland.
    Jag tycker den här kondomen verkar vara super:D Ska nog testa:)

kram Josephine

• Svar på tråden Kondom för kvinnor!
  • Ellte

Skämtar du nu eller? Har du inte dömt? Har du inte agerat messerscmhidt?

Folk som inte fungerar exakt som du har:

1. Inte ansträngt sig för att kondomer ska funka
    2. Har ingen fantasi och har sex bara genom penetration

Den dag du fattar att människor är olika utan att det är något FEL utan något underbart kanske vi också kan föra en diskussion utan att någon känner sig ledsen och påhoppad.

• Frango

Va bra att det kommer flera alternativ på preventivmedel!

Det ska jag nog prova då kondom absolut inte fungerar för mig och min blivande.

• Xite

Nej Ellte, det har jag inte.

Jag arbetar med HIV-preventinon och har fullt belägg för det jag säger.

Jag har ingenstans sagt att det ena är rätt och det andra är fel. Om du läser in det är du bara överkänslig. Feltolkat är det hur som helst.

• Ellte

Om du arbetar med HIV borde du väl verkligen förstå hur bra det är med ett sätt för kvinnor att skydda sig :? *mycket förvånad*

Det har dock ingenting med huruvida alla kan vänja sig vid kondomer eller att "folk i allmänhet" saknar fantasi att göra... Människor är olika och fungerar olika!

Sedan har du självklart rätt i att det är ett känsligt ämne... När man letat efter ett bra preventivmedel i fyra år och inte funnit något är man rätt känslig för vad andra säger, särskilt när de påstår sig VETA att de har rätt. Som sagt, det är jättebra att kondom fungerar för er! För oss är det definitivt inte det ultimata och jag väntar ständigt på fler säkra alternativ.

• Xite

Ja, det är jättebra att man skyddar sig.
    Men det är ensidigt att preventinonen nästan alltid handlar om hur kvinnan ska skydda sig.
    Jag vill påpeka de historiska perspektiven på kvinnlig sexualitet här.

Alla KAN vänja sig med kondom. Det är vi övertygade om. Men det är fortfarande väldigt mycket "äta kola med papper på-mentalitet" ute i Sverige. Det behöver inte alls vara så.

Jag ville inte vara "allmän sexualupplysare" här, utan drog upp mig själv som exempel. Jag inser nu efteråt att det var dumt. Eftersom det omedelbart tolkas som att man tror att alla är som en själv. Så är det naturligtvis inte.

Om folks sexualvanor i allmänhet vet jag ganska mycket. Mer än de flesta faktiskt, vågar jag påstå :)

Jag tycker det ät tråkigt att ni inte kommit överrens med kondomen.
    Men jag föreslår att ni försöker lite till. Man kan använda kondomer i många sammanhang när det gäller sex. Och som jag föreslog ovan, så bör ni även testa med glidmedel, om ni inte gjort det redan. Det förhöjer känslan enormt.

• Ellte

Xite: Jag lovar :D vi har testat allt ;)

• Josephine1

Okej jag startade denna tråden, men vill inte ha en massa bråk här, ingen ska behöva känna sig påhoppad osv.

Så nu tar vi det lugnt :)

Men jag tror faktiskt på vad Xite säger, att kondom är en vanesak. Men som sagt, alla har vi olika åsikter och rätt att säga den!

Kram Josse

• Ellte

Okej...det är mig det är fel på då :D

• Josephine1

Nädå, ta det inte så nu.
    Men alla uppfattar ju olika saker olika, så som du känner är ju rätt för dig.

• Monn

Jag tycker det är jättebra att det kommit en kvinnlig kondom! Även om den verkar vara lite krånglig.

Jag måste också hålla med Ellte lite här. Ofta handlar det säkert om att man inte är van vid kondomen, men för oss fungerar det inte heller. Och jo, vi har provat alla möjliga olika modeller, med och utan glidmedel m.m. Så tyvärr, alla KAN INTE vänja sig vid kondomer. Dessutom gillar jag kola med pappret på, så det är inte det som är problemet ;)

Svar på tråden Kondom för kvinnor!