• fruRT

nyårsbrudar! En vecka kvar!!

Hur går det för er, alla ni som gifter er på nyårsafton?

Här är det ganska lugntfaktiskt. Jag hittade en av alla mina listor igår, och den var skriven för några veckor sedan. Och även om jag har tappat bort den tills nu, så var alla punkterna på den klara att strykas. Så det är nog (??) under kontroll...

Jag måste bara berätta vad jag var med om inatt (dvs natten mellan julafton och juldagen). Jag sjunger i kören i kyrkan där vi skall gifta oss och inatt sjöng vi på midnattsmässa där. Så EXAKT en vecka innan bröllopet (vi gifter oss på tolvslaget) stod jag på samma tröskel och tittade in i samma kyrka som jag kommer göra med min brudgum om en vecka. Det var en superhäftig känsla! Och som grädden på moset var första psalmen en som vi också skall ha... Det var liksom som att uppleva en försmak av vigseln. Supertufft!

Snart är det dags, tjejer!

• Svar på tråden nyårsbrudar! En vecka kvar!!
  • inte min tur än

Häftigt att gifta sig på 12 slaget!!!
    Vilken dag blir man gift då egentligen? För man kanske säger ja till varandra efter 112 slaget:)...

• sara74

Nu är det mindre än en vecka kvar och jag har fortfarande inte satt mig och skrivit ner allt som ska fixas under veckan samt dagen D. Måste ta tag i det för man har ju inget dunderminne direkt. Måste handla den sista maten, köpa en tårtspade och fixa i ordning fruktkorgarna till de som serverar och filmar i kyrkan. Tur att min mamma kommer på tisdag!!!!

• Nu börjar det pirra

hej tjejer!!!

Jaaa nu börjar det verkligen att pirra i magen.Vi är inte heller riktigt klara med allt. Jag hade gått och funderat lite på vad jag skulle ha för halssmycke på den stora dagen till klänningen och då fck jag en jätte fin gåva av min blivande på julafton. Ett halssmycke med diamanter och matchande örhängen till.....sååå romantiskt. Sedan hade han köpt en "sensuell" duschcreme och bodylotion som fungerar bättre och är fräschare än vanlig parfym så owow vad glad jag blev.
    Vi har nu spexat ihop under julen hur brudvalsen skall gå till. Min lillebror spelar dragspel och skall börja med att spela en enkel tråkig vals som sedan bara gör en helomvändning och kör en glad polka i värsta farten där vi slänger av oss skorna och börjar dansa som tokar....gud vad kul vi hade när vi tränade....och gud vilken underhållning våra gäster kommer att få.
    det som inte är riktigt bestämt är vickningsmaten...(phu) och min klänning får den sista tartchen här i veckan....hihihi. Sedan måste vi sätta oss ner och gå igenom allt och skriva upp allt hur dagen skall se ut och ha genom gång med toastmaster och toastmadam.
    Ja tjejer nu är det nedräkning som gäller bara 5 dagar kvar.......lycka till med förberedelserna

• fruRT

"inte min tur än", vi har vigseln precis före tolvslaget, så det är 31/12 som gäller. Tanken är att vi skall gå ut genom portarna när klockorna ringer in det nya året.

Idag gjorde jag små lappar med vad vi måste komma ihåg att göra under de återstående fyra (!!) dagarna. Men listorna blev faktiskt inte så långa, så det hela är nog under kontroll...

Tänker på er!

• fruRT

Idag händer det, brudar!

Njut av livet!

Svar på tråden nyårsbrudar! En vecka kvar!!