• Xena

Läppeeling??

Kan man peela läpparna för ofta? Har lästa att man ska göra det en gång/vecka. Är det lagom? Någon som vet?

//Xena

• Svar på tråden Läppeeling??
  • melie

Jag brukrar "borsta" läpparna med tanborsten när jag bortat tänderna. Har alltid haft torra och spruckna läppar och varit beroende av cerat. Men sen jag bytte ut det mot vanligt vaselin har jag jätte fina och smidiga läppar även om jag bara smörjer dom morgon och kväll. Ha en god jul allihop!

• BlaBla

Det verkar vara lagom att peela en gång i veckan, gör man det oftare hinner kanske aldrig läpparna "återhämta" sig, och bygga upp nytt skin. Att borsta med tandborsten är precis som "melie" säger, ett bra tips!
    Många cerat, typ labello, innehåller aceton (eller om var alkohol :)) som gör läpparna beroende och torkar ut dom om man inte har cerat på jämt!

• Ilys

En gång i veckan duger bra. Om det svider eller inte är torrt och flagit så var försiktig med borstandet. Använd dig gärna av cerat med naturliga ingredienser. De torkar inte ut läpparna på samma sätt och man behöver inte applicera lika ofta. Försvarets hudsalva (finns på apoteket) fungerar bra för mig. =)

Svar på tråden Läppeeling??