• Josephine1

Namnförslag till två små tvillingflickor!

Hej allihopa!

Jag är gravid och väntar enäggstvillingar, två små flickor:) Jag som alltid velat ha en dotter sen jag varit liten flicka, och nu får jag t om två på köpet! Ibland slår verkligen drömmar in :) Även om jag skulle bli lika lycklig och stolt om det varit två små grabbar:)

Iallfall, nu behöver jag och min sambo namnförslag!
    Jag vill att min ena dotter ska heta antingen Isabella eller Isabelle, men kan verkligen inte bestämma mig vilket som är finast!

Själv heter jag Josephine Ella Aurélie
    ( de franska namnen och stavningarna pga min mamma är fransyska)
    Tänkte kanske ta något av mina namn?

Kom gärna med massa namnförslag, så kul att höra vad andra tycker"

Kram på er och god jul! Josephine

• Svar på tråden Namnförslag till två små tvillingflickor!
  • Lusmia

Vilken gullig tråd! Gratulerar, Josephine och hoppas allt går bra! När anländer döttrarna?

Här är mina förslag, också enligt modellen att det är bra om de kan uttalas i Franrike också:

Isabelle och Aimeé
    Isabella och Cornelia
    Isabelle och Louise
    Isabelle och Christine

(Fast om tjejerna var i min mage skulle de nog få heta Lydia och Tekla)

Förresten hörde jag talas om ett tvillingpar som hette Ull och Lin. Kanske inte så kul på mellanstadiet?

• mmmajzannn

in dotter heter Alma, som betyder själ på spanska=) Det är ju ett väldigt fint namn tycker jag!

• Josephine1

Hej allihopa igen!

Till alla som frågar när de beräknas komma, någon gång i mitten av januari, men sen brukar tvillingar komma lite tidigare än andra. Så snart kommer mina små änglar=)

Har varit en relativt lugn graviditet, förutom att jag varit orolig för att mista någon av dom. Men jag antar att det är alla=/ Min mormor var nämlingen gravid med tvillingar, men det ena fostret dog, eftersom att den andra tvillingen tog all näring från moderkakan :(
    Men våra töser mår bra :)

Vi funderar starkt på Isabelle/Isabella och Amelie :) Men det är så himla svårt, finns så många vackra namn tycker jag! Så forsätt att hjälpa oss=)

Kram Josphine

• Mayok

Grattis grattis! Vi har en dotter som snart blir två år. När vi valde namn tyckte vi att det var viktigt att hela namnet med förnamn, mellannamn och efternamn "flöt bra i munnen". Hon fick namnet Liv Lykke och så ett lite längre efternam. Tycker också att Amelíe (eller hur det nu skrivs) är otroligt vackert.

mmmajzannn: din förklaring på Almas namn lät så vacker.

• Sköööönt...

Grattis snart mamma... Antonia och Julia tycker jag är fint eller Roberta ovh Robin.

• raskan

Josephine1,,,,
    Men du dina bebbar kan ju komma vilken dag som hellst ihhh va spänande!!!
    Vet du jag kom å tänka på en sak när det gäller å bestämma namn!
    Ingen av våra 2 har fått hetat det som vi hade planerat.Dom har helt enkelt inte sett ut så hihi!!
    Min dotter fick sitt namn av Micke medans jag va nedsövd å vi hade aldrig äns tänkt på namnet!!Lillkillen va namnlös eller dvs han hette 17 olika namn innan vi kom på vad han skulle heta (ca 1 mån hihi)
    Lycka till i massor
    Millan

• linalus

Nicole, Angelique, Jaqueline och Eveline är mina favoriter!

• 2/7-05

Hej

Grattis till den kommande tillökningen.

Fick själv en son för 2 år sedan och när vi valde namn ville vi inte ha ett som var så vanligt. Det blev en Fabian.

Fina flicknamn tycker jag är:
    Natalia
    Mikaela
    Melodie
    Hope
    Larissa

Av Isabelle och Isabella tycker jag nog att Isabelle är finast.

Lycka till!!

• Blåklinten

Grattis !!!

Mina 2 favoritnamn är Melissa och Filippa.
    Lycka till

• ChristiansBrud

Elsa gillar jag! Jag coh sambon hade dock tänkt om vi får en flicka någon gång att hon ska heta Isabelle. Elsa är tyvärr för kort för efternamnet. och sen har vi ELisabet som släktnamn båda två och det är mitt tilltalsnamn så det kanske blir för mycket med Isabelle Elsa Elisabet.
    Lycka till och Grattis!

Svar på tråden Namnförslag till två små tvillingflickor!