• Joseph­ine1
    Äldre 22 Dec 16:35
    31360 visningar
    88 svar
    88
    31360

    Namnförslag till två små tvillingflickor!

    Hej allihopa!

    Jag är gravid och väntar enäggstvillingar, två små flickor:) Jag som alltid velat ha en dotter sen jag varit liten flicka, och nu får jag t om två på köpet! Ibland slår verkligen drömmar in :) Även om jag skulle bli lika lycklig och stolt om det varit två små grabbar:)

    Iallfall, nu behöver jag och min sambo namnförslag!
    Jag vill att min ena dotter ska heta antingen Isabella eller Isabelle, men kan verkligen inte bestämma mig vilket som är finast!

    Själv heter jag Josephine Ella Aurélie
    ( de franska namnen och stavningarna pga min mamma är fransyska)
    Tänkte kanske ta något av mina namn?

    Kom gärna med massa namnförslag, så kul att höra vad andra tycker"

    Kram på er och god jul! Josephine

  • Svar på tråden Namnförslag till två små tvillingflickor!
  • anna e h
    Äldre 22 Dec 16:41
    #0

    Isabelle tycker jag ar jattefint och Karla tycker jag mycket om.X

  • Forsfo­rs
    Äldre 22 Dec 16:46
    #0

    grattis, spännande att få två på samma gång och praktiskt en graviditet och en födsel men två belöningar för slitet

    Nu till ditt namnproblem...

    ta inte ella och Isabella bara, för det rimmar och då kommer de inte att få heta något eget utan man kommer bara att säga dem i ett svep, Ella och Isabelle skulle däremot funka fint tillsammans, ditt eget namn, Josephine tycker jag är jättevackert, men det kanske blir förvirring om ni blir två med samma förnamn i familjen...vad svårt att bestämma, men ett kärt besvär kan jag tänka mig. lycka till med namnval i allafall och God Jul!

  • Joseph­ine1
    Äldre 22 Dec 16:57
    #0

    anna e h - Karla tycker jag inte om, men det beror nog på en tjej på gymnasiet som hete Karla som jag inte alls kom överens med!

    Forsfors - Ja, Ella och Isabella ska jag se till att det inte blir, tack för tipset:) Du har så rätt så. Några av mina namn, som tex Josephine tänkte jag isåfall som mellanamn till någon av dem.

    Jag har hört något att om tex förnamnet är långt ska man ha ett kortare mellanamn. Men det kanske bara är för att det ska se snyggt ut ;)

  • proudt­obetog­ether
    Äldre 22 Dec 16:59
    #0

    Isabelle är absolut finare än Isabella.

    Elise (stumt e) tycker jag är jättefint (om jag får ge ett förslag).

  • Tuvali
    Äldre 22 Dec 17:02
    #0

    Grattis...
    Om min son hade blivit en tjej hade han fått heta Tuvali ( som är mitt nick här) Jag tycker det är jättefint men även Indra tycker jag om.
    Lycka till med graviditeten. Ta hand om dig och magen...

  • Bebbse­n05
    Äldre 22 Dec 17:12
    #0

    Anna & Isabelle?

  • Tolin
    Äldre 22 Dec 17:18
    #0

    Gillar också Anna och Hanna. Ett annat fint namn som jag tycker passar till Isabelle är Emma.

    Förresten, jag har hört att man inte kan veta om det är en eller tvåäggstvillingar förrän de är födda. (Några kompisar fick tvillingar för ett par år sedan) Stämmer alltså inte det längre?

  • Brud_2­005
    Äldre 22 Dec 17:24
    #0

    Sophie och Isabelle?! Med tanke på att din mamma är från Frankrike så kanske det är roligt om namnet "fungerar" även där (Hanna som jag för övrigt också tycker är fint kan ju t.ex vara svårt för en del att uttala).

    Grattis och lycka till!

  • raskan
    Äldre 22 Dec 17:31
    #0

    först ett jätte grattis!!Har själv 2 små busfrön (inte tvillingar dock)
    Jag tycker att Isabelle är jätte vackert
    Isabelle & Thea
    Isabelle & Felicia
    Isabelle & sophie
    Isabelle & Nathalie

    Lycka till /millan

  • Joseph­ine1
    Äldre 22 Dec 17:31
    #0

    Tolin!

    När man tar reda på vilken typ av tvillingar det är fråga om (enäggs- eller tvåäggs-) gör man det först och främst utifrån barnens kön och antalet fosterhinnor. Genom ultraljud kan man räkna antalet fosterhinnor. Det är inte alltid man kan upptäcka enäggstvillingar med ultraljud eftersom de kan ha var sin fostersäck och var sin moderkaka om cellerna delat sig mycket tidigt efter befruktningen. Då ser fostren ut som tvåäggstvillingar med ultraljud. Skulle det vara viktigt att veta kan man göra ett gentest efter förlossningen. Det viktigaste är att se om fostren delar moderkaka eftersom risken i sådana fall är stor att ena tvillingen tar all näring från den andra, så kallat transfusionssyndrom.

    Brud_2005 - Sophie var ett jättebra förslag! Tål att tänkas på=) tack!

Svar på tråden Namnförslag till två små tvillingflickor!