• brud i juni 2005

"Viktklubben" Nu har jag börjat...

Idag har jag tagit första steget mot mitt "nya" jag!!
    Jag har gått med i Aftonbladets "Viktklubben". Tänkte att jag äntligen skulle få bort dom där 5 kilona jag irriterat mig på bra länge nu!

Någon som prövat Viktklubben?
    eller kanske oxå precis inlett sin nya bana?

Kan ju vara bra att hjälpa till o peppa varandra! - Framförallt så här i juletid...

• Svar på tråden "Viktklubben" Nu har jag börjat...
  • Linni

Jag har varit med i ett år snart. Jag gick med av samma anledning som du, att bli av med de där förargliga extrakilona. Mitt mål var att gå ner sex kilo. Trodde det skulle bli supersvårt. På ett knappt ett halvår gick jag ner 12 kilo. Tyckte inte att det var svårt alls, det var ju roligt att få skriva in i dagboken varje dag. På så sätt fick man ju direkt ett kvitto på hur duktig man varit!

Har nu hållt denna vikt sen i somras utan att för den sakens skull försaka godsaker som godis, chips, gräddsåser och glass. Jag är bara lite mer medveten om vad jag äter och hur ofta jag kan una mig lite onyttigheter. Jag har aldrig mått bättre! Jag gifter mig också i juni!

• mrs.

Hej
    jag är med i vv och det är ju likn. som vk.

Jag för in allt i min dagbok och ser mina resultat och är glad, nu är jag bara mer och mer possitiv.
    Visst skulle man bara gå ner extra-kg, men...sen lär man sig oxå hur dom förblir borta med bra och god mat.

Jag är verkligen glad över att jag började, jag känner mig stolt över mig själv och faktiskt mer vacker men men...det är väl en bonus *hihhiii*

Eftersom du har fortf tid att planera in maten till bröllopet så...kanske du får nya ideer t mat som kan vara väldigt underbar och fettsnål.
    Och en kul grej till gästerna, för idag verkar det som mer eller mindre alla försöker ha koll på sin vikt.
    Kött/fisk/skaldjur är ju en bra ide samt potatis. :)

Men som sagt du har fortf tid.

Lycka till.

• The Angel

Undrar...kostar det att vara med i Viktklubben? Är det ungefär samma system som V.V?

/F

• The Angel

Läst lite på Aftonbladets hemsida nu... Är det någon som kan berätta lite mer för mig vad det innebär? Bindningstid? Är det bara på nätet? Måste man ha bild på nätet? osv.

Tackar!

• Nightingale

The Angel

Svaret på alla dina frågor finns just på aftonbladet.se/viktklubb

Men det är jättebra, jag har varit med i sex veckor och tappat 5,3 kg utan att anstränga mig speciellt mkt! Jag äter i stort sett bara mindre portioner.

Ja det finns bara på nätet
    Nej man måste inte ha bild!

Det är lite krångligt till en början och man måste nog gilla att sitta vid en dator! men efter nån dag så släpper det och det är jättekul!

Har varit med i viktväktarna förut och jag gillade det inte alls, men det är ju en smaksak! Det viktigaste är att man får en enorm koll på vad allt man stoppar i sig egentligen innehåller!

Det jag betalade var 298 för 3 månader, då räknar jag med att vara nere i min drömvikt!

/Nightingale!

Svar på tråden "Viktklubben" Nu har jag börjat...