hurghada nu?
Jag skulle inte åkt dit överhuvudtaget. En klasskompis var där för ngn månad sen och hade en riktig mardrömsresa! Hon sa att hon kommer aldrig åka dit igen..
Jag skulle inte åkt dit överhuvudtaget. En klasskompis var där för ngn månad sen och hade en riktig mardrömsresa! Hon sa att hon kommer aldrig åka dit igen..
Texas: Hon blev magsjuk där nere trots att hon bara åt på rekommenderade ställen. Fick ingen hjälp från hotellet alls. De ville bara mjölka ur pengar från dem. Fick inte ens lite te utan allt skulle de betala för. Hade man pengar kunde man få vad man ville. De fick till slut kalla på läkare.
En familj på deras hotell blev av med sina pass, hotellet sålde de till ryssar. Mamman fick då åka hem till Sverige med barnen medan pappa fick åka till Kairo till svenska ambassaden.
Hon sa aldrig mer Egypten!
Men man ska ju kunna äta på rekommenderade ställen tycker man.. Och i andra länder hade man fått hjälp från hotellen, men inte i Egypten. Där får man bara hjälp om man har pengar.. Hon var dessutom sjuk i flera veckor efteråt, kom på föreläsningarna men var helt "borta"..
De som blev av med sin pass åkte med ett nystartat företag, men hade bokat via katalog hemifrån ingen sista minuten resa!
Jag vet inte vilket resebolag hon åkte med. Jag ville åka till Egypten innan, men eftersom jag i princip bara hört negativt om det så ska jag tänka mig för en extra gång. (Åkte till Bulgarien, trots att jag hört en del dåligt om det och mycket riktigt, Bulgarien var skit också, om man nu inte vill festa och sola en vecka i sträck)..
Jag vet att man kan bli magsjuk överallt men av alla de jag hört varit där nere har kanske 2-3 personer klarat sig från magsjuka...
Elinore: då hade ni kanske tur, min klasskompis och hennes familj hade inte sådan tur och jag har hört andra berätta om samma saker.
Ska väl förtydliga det om Bulgarien (även om det är lite ot). Jag åkte ner där trots att jag hört en del negativt, ville själv se hur det var, men det negativa jag hört stämde. Kan inte förstå vad det är som är så bra med Bulgarien.. Så jag brukar inte döma förrän jag varit på stället men just nu är itne Egypten så lockande som det varit tidigare..
Dessutom är det väl itne så vanligt att man blir så sjuk av mat i Sverige att man måste få spruta...
l-l l-l: Vi var i Nessebar och det var inget som tilltalade mig där.. Skulle vara så vackert och visst det var det väl, om man nu lyckades få en skymt av det vackra för alla försäljare...
Miranda: Man kanske ska våga sig på det åändå eftersom många verkar ha haft en bra upplevelser trots allt.. det är väl dock inte överst bland mina "önskeresor" just nu...