• Kåpe

vad ska ni ha för armband?

Hej. Jag undrar vad ni ska ha för armband!!?
    Själv funderar jag på om det ser konstigt ut om man har armband på båda handlederna, om inte, måste man ha likadana?
    Klocka känns ju inte så festligt. Jag måste alltid ha nåt på båda handlederna eftersom jag har komplex för dem, men hur ska man göra en dag som denna?

• Svar på tråden vad ska ni ha för armband?
  • Sköööönt...

Hej Kåpe...

Jag har ett halsband och armband som jag köpte ihop (set) så det är vad jag har tänkt använda. Det finns en massa snygga armband man kan hitta behöver inte vara set kan likna varandra kanske samma färh och stenar etc... Hoppas att du hittar något men det tror jag inte blir något problem.. Annars kan man ju alltid använda långa handskar. Lycka till med valet

• frulan

Hej!
    Jag hade inte tänkt att ha något armband alls. Men på min möhippa tog tjejerna med mig till en silversmed där jag fick göra ett silverarmband o vi alla gjorde en varsin berlock till den. Det blev så fint! Det blev alla möjliga berlocker... en stjärna, ett hjärta, en våg, en fisk, ett spöke, en bägare, en kvinnosymbol mm.
    Skitroligt, jag gillar inte berlockarmband egentligen, men detta blev så personligt

• EhjärtaK = sant

Än så länge vet jag att jag kommer att ha ett armband som hör i hop med halsbandet (köpte dem i samma "serie"). Armbandet kommer jag ha på höger arm tror jag.

Jag har också funderat på om det kanske blir lite tomt på vänsterarmen, men jag tror inte det. Klocka känns helt fel för mig, och jag vill inte ha ett armband som inte matchar till det andra armbandet osv. Jag tror att de flesta mest kommer vilja titta på din arm, så du behöver nog inte oroa dig över att du tittar på din handled (som det säkert inte är något fel på .

• EhjärtaK = sant

Oj, vad knasigt det blev . Jag menar förstås att de flesta kommer vilja titta på din ring (inte din arm eller handled)

• Kåpe

hmm.. grejen är att jag igår fick ett jättefint armband av en kompis som hon hade köpt i Kina, äkta kinesiska pärlor. Och det skulle va kul att använda det, men jag vill ju som sagt ha nåt på båda handlederna, och det blir ju lite svårt att åka till Kina en gång till bara för ett armbands skull. ;)
    Tycker ni man kan ha ett helt annat armband på andra armen, kanske i guld eftersom mitt halsband ska va i guld??

• Helena V

Jag gillar inte att ha armband på mig, så jag hade inget. Jag hade däremot min vanliga klocka på mig, den syntes ju inte under handskarna så jag tyckte att det kändes helt OK att ha den på mig. Känner mig lite naken utan den faktiskt!

• EhjärtaK = sant

Kåpe:
    Det kan säkert bli fint med olika armband (särskilt som det ena matchar halsbandet). Nu när jag tänker efter så borde det ju vara finare med två olika armband än två exakt likadana .

• Kåpe

ok, om ni säger det så :)
    Tänkte ha en guldkedja med ett kors i, samma som min mor hade när hon gifte sig. Så en guldlänk på vänsterhanden är väl inte så svårt att leta fram.. passar ju till ringen också..

• Kåpe

har kommit med en ny idé som jag måste prova här.
    Skulle det skära sig alltför mkt om jag hade brunt lädersnöre virat några varv runt ena handleden och pärlarmband på den andra?
    jag ska nämligen ha jesussandaler på fötterna och snörning på klänningen, kanske med lädersnöre... eller blir det för mkt snören hit å dit??

• EhjärtaK = sant

Jag tycker helt ärligt som att det låter som om det blir för mycket snören. Men du vet ju bäst själv vad som är din stil och hur det ser ut (är ju alltid svårt att tänka sig hur det ser ut när någon bara beskriver med ord) .

Om jag var du så skulle jag satsa på ett vanligt guld armband .

• Suusaan

Jag tror jag ska ha en bismarcklänk i gult med tre hjärtan på som jag fått av min sambo i studentpresent.

• Kåpe

jo... det är nog snyggast med en guldlänk, men då kommer ju problemet att den inte täcker handleden som jag inte vill ska synas eftersom jag vantrivs i att visa handlederna.... hjälp!

• Skrutthumlan

Då jag är en vitgulds-tjej
    och kommer ha en kritvit klänning med små kristallstenar sprött på kjolen kommer jag ha ett 4-radigt, ca 3cm brett strassarmband på handleden och något enklare 1-radigt strasshalsband, och små stenar i öronen.

Funderade också på det där med klocka, skulle nog kännas naket utan den men samtidigt kanske det är finast utan..

/Skrutt

Svar på tråden vad ska ni ha för armband?