• majhumlan

Helsingborgsbrudar våren 2005

Hej på er alla brudar!

Jag/vi har tagit upp planeringen igen efter att ha haft två planeringsfria månader. Hur har det gått för er? Börjar alla bitar falla på plats?

Mindre än ett halvår kvar nu!!!!

• Svar på tråden Helsingborgsbrudar våren 2005
  • bröllopsdags

Visst är det!! Spännande! Vi har också legat lite lågt ett tag, spånar för tillfället (fortfarande.. ) om vi ska ha gospel i kyrkan eller live band till festen..
    När skickar ni ut inbjudningarna??

• Underbar 050312

Mars är ju också en vårmånad så jag sällar mig väl hit;)

Inbjdningskort skickade, klänningen hänger och ser vacker ut och skorna inlämnade för utlästning

• majhumlan

Bröllopsdags,
    gospel är inte dumt, viken låt hade ni tänkt ha då? Jag har också funderat på en gospellåt eller en sång med kristen anknytning då jag är troende. Min sambo är dock inte troende så vi får se hur vi ska göra. Vi ska i alla fall ha Vid frösö kyrka (tror vi) på piano, och come what may. Sedan vill jag klämma in en låt till.
    Vi tänkte nog ta och skicka ut våra inbjudan den 14 februari, snodde den idén av någon annan här på BT. När ska ni gifta er?

Underbar, då är det inte långt kvar för den/er del! Har nervositeten börjat komma än?

• Underbar 050312

majhumlan Nääää faktiskt inte!! ;) fast jag tror att kommer jag bara på rätt sida av året så lär jag få eld i rumpan *S*

• majhumlan

underbar 050312
    var ska ni gifta er, ha festen osv? Var ska du fixa håret? Min frisör (som jag hittade i för någon månad sedan)har flyttat så jag måste ge mig ut på jakt igen. Har du någon frisör att rekomendera?

• siouxie

majhumlan

jag ska göra håret hos Sirry´s.. hon är jättetrevlig o tar mellan 600-1200 kr för en bruduppsättning.

• MiaR

Hej!
    Jag har också legat lite lågt med planeringen ett tag, men det är väl dags att ta tag i saker och ting nu. Jag gifter mig också i maj, så det är som sagt mindre än ett halvår kvar!!
    Ska ut och spana klänning i julhelgen. HOppas jag hittar den då. Hittade en i Stockholm för några veckor sen, men den kostade 12 000:- Är inte det lite i mesta laget för en klänning som man använder 1 dag??? Får spana vidare.

Vi bokade festlokal i september, men har fortfarande inte fått några menyförslag från dom. Lite kasst tycker jag. Antar att dom har mycket med julmiddagar nu, men efter nyår ska jag skicka min svärmor på dom!!! =)

Beställde hindersprövning från Skattemyndigheten förra veckan. Kändes verkligen definitivt när man skrev på dom!!! Men hääääääärligt!!!

Lycka till med all planering!!

• bröllopsdags

Hindersprövning?
    Jag trodde att det bara gällde i 4 månader?

Majhumlan:
    VI tänkte boka en kör som sjunger vid hela vigseln, totalt blir det nog 5 låtar, vi ska gå in och ut till gospel. Körledaren skulle återkomma med förslag.
    Men "fly me to the moon" och "lean on me" och "Oh happy day" har vi spånat på. Kristna låtar har jag tyvärr inte någon koll på, det är de körledaren skulle hitta några bra.
    Jag kan återkomma när hon återkommit.

• MiaR

Bröllopsdags:
    Jo, den räcker i 4 månader, men vi har inte skickat in den ännu. Jag är bara ute i god tid!!! (för en gångs skull!!!)
    Den skickas in i januari, så blir det bra till bröllopet den 7/5.

• bröllopsdags

Ahaaa, tänkte inte så långt...

• bröllopsdags

Hej och gott nytt år Helsingborgsbrudar!
    Hur går planerna? Idag kom jag och blivande på att vi faktiskt gifter oss om nästan exakt 6 månader..!!!! (4 juni) Vi blev sk..t nevösa båda två! Har suttit hela kvällen och gått igenom lite detaljer vi vill ha med och måste komma ihåg. I fradags frågade jag mina systrat om de ville vara mina tärnor, de ville det jättegärna och det var roligt!
    Träffade frisör, konditor och florist under julen (får passa på när man är däruppe.., vet inte när man kommer upp nästa gång.., ska gifta oss 40 mil härifrån) bagaren verkade greppa vad vi ville ha, floristen verkar super och det känns skönt!
    Hur går det för er??

• majhumlan

Hej igen!

Nu är det exakt 4 månader tills vi står i kykan och ska säga ja till varandra *pirrar i magen* Idag har jag bokat svit för bröllopsnatten, blir på Mollbergs. Skönt att ha ännu en sak avklarad. Vi har även bestämt vilka låtar vi ska ha i kyrkan. Men det finns fortfarande mycket att göra. Någon som kan tipsa om ett bra konditori som gör fina tårtor, prisvärd florist, dj och någon bra limousineservice?

Svar på tråden Helsingborgsbrudar våren 2005