• Dallandra

Julmust eller cocacola

Vad föredrar ni till julmaten, julmust eller cocacola?

För mig är valet självklart:
    Julmust är en slagbar favorit, det passar till allt :)

Läste att Coca Cola tydligen gett upp eftersom försäljningen går ner så mycket varje jul i Sverige att de nu ska börja tillverka egen julmust :D

• Svar på tråden Julmust eller cocacola
  • Forsfors

Cassiopeija: Köp light istället.

• augustibrud2004

Julmust så klart! Coca-cola kommer aldrig att hamna på mitt julbord!

• Cassiopeija

Forsfors: Blir man inte mer hungrig och sötsugen av lightprodukter?

• Umebruden

Julmust!
    Tycker inte om Coca-cola annars heller.

• Forsfors

Cassiopeija. inte jag i allafall.
    Lihtläsken har istället många gånger hjälpt mig att hålla mig ifrån godis och sånt, jag har ätit en frukt och tagit ett glas god läsk istället, och i vanlig sötat läsk är det ungefär 12 sockerbitar och i light är det ingen, vi har allt lightläsk här eftersom min sambo är diabetiker, men jag har väldigt svårt för att dricka vanlig läsk annars också eftersom jag tänker på hur mycket socker det är i. men såklart är det ju inte bra att dricka för mycket lightläsk heller, men jag tycker att det är ett fullgott alternativ till vanlig när man ändå ska dricka det och vill undvika socker.

• ichm

Enbärsmust, från julmarknaden i Gamla stan - given hit, smakar lite vuxnare än den sedvanliga affärsjulmusten

• ichm

Ojdå, kanske inte skulle gjort reklam men.... Det kändes lite fånigt att bara skriva en julmarknad....

• ichm

Ojdå, kanske inte skulle gjort reklam men.... Det kändes lite fånigt att bara skriva en julmarknad....

• skratt-maja

Helt klart julmust!!!

coca-cola dricker jag dock gärna i andra sammanhang!

• Tant Pernilla

Julmust, självfallet! Och inte de där söta varianterna utan Apotekarnes och såna som smakar som den!

• ängsklocka

Är tokig i coca -cola annars, men till jul är det julmust som gäller!

Svar på tråden Julmust eller cocacola