• Lady A

Någon mer den 1 oktober 2005?

Hej allihop!

Någon mer som ska gifta sig den 1 oktober 2005?
    Hur går planeringen?
    Själv har var vi inte hunnit så långt mer än bestämt datum!
    Känns som det brinner lite i knutarna eftersom folk är ute i så sjukt god tid (typ 1 1/2 år innan!)
    Dela gärna mer av erfarenheter!

• Svar på tråden Någon mer den 1 oktober 2005?
  • Mstobemrs

Vi ska gifta oss den 1:a oktober 2005! Vi har bokat kyrka och lokal (preliminärbokat iallafall) men det är väl i stort sett det. . . . Vi har bestämt vad sambon ska ha på sig (frack) och börjat samla in offerter från olika cateringföretag. . . .Och så har vi börjat göra upp en budget :) Haha vi har gjort en liten del av ett enormt jobb. . .

• SaraKlara

Här är en till som ska gifta sig den 1/10-05!! Vi plannerar väl förfullt, men det mesta har vi bara i huvudet ;)
    Vi har iallfall bokat kyrka och lokal. Jag ska nu börja ge mig ut i klänning djungeln och prova mig fram till något som jag vill ha. Förmodligen ska jag sedan få klänningen sydd av en bekant, eller så kommer jag hyra...har inte bestämt mig än.
    Ska också snart börja köpa material till inbjudningskorten (ska göra dom själv) och prova mig fram till något som blir bra.

Vad gäller maten funderar vi för fullt. Catering är så himmla dyrt( vi kommer ha en gaska så liten budget) och vi har funderat på att göra maten själv, men måste först kolla med lokalen hur det är med utrustning i köket mm. Annars blir det till att catera huvudrätten enbart.

Ja mycket planer har man i huvudet, och vi vet vad vi vill ha...frågan är ju om allt går att ordna, men det blir nog bra till slut.

Lycka till i er plannering...

//Sara

• Junis

Hej! Vi ska också gifta oss 1:a oktober 2005. Kul med flera!
    Vi har bokat festlokal och kyrka och fick idag reda på att vi även får den präst som vi vill ha. Känns skönt att ha de två "stora" sakerna avklarade. Festlokalen är en festvåning/restaurang som sköter allt med maten och dukning och sånt så det känns bra att slippa fundera så mycket på den biten. Självklart får vi ju vara med och välja hur vi vill ha det iallafall!!

Annars har vi inte heller fixat något mer än så. Jag surfar runt och kollar ringar, fotografer, blommor, hår- och make up artister men det är nog mest för att bilda mig en uppfattning om vad jag/vi vill ha. Klänningar ska provas i feb tror jag men sen ska mamma som är sömmerska sy det som jag vill ha

HOppas att vi kan hålla lite fart på den här tråden!!

• Junis

Vart ska ni gifta er förresten??
    Jag bor i Stockholm, ska gifta mig i den söderförort som jag är uppväxt i.

• krakelspektakel

Hej, vi gifter oss också den 1:a oktober. Känner igen känslan av att vara "sent ute". Men jag tror vi hinner gott och väl

Lokal och kyrka är bokade iallafall. Har funderat lite på inbjudningskort och vad vi ska ha på oss. Känns som det är så mycket småsaker som ska bestämmas att vi inte riktigt vet vad vi ska ta i tu med.

Budget har vi gjort upp (började spara för över ett år sen) när vi insåg hur dyrt det skulle bli trots att vi ska ha ett litet bröllop. Vi har också valt en festvåning som tar hand om allt. Eftersom vi ska vara relativt få så skulle det inte bli speciellt mycket billigare att ordna mat, dukning, serveringspersonal etc själv. Plus att vi spar en del tid på att slippa samordna, fixa och trixa. Tror att vi kommer ha fullt upp ändå när det närmar sig.

• krakelspektakel

Bor också i Stockholm, i en söderförort

Men "vår" kyrka är inte så kul, ligger vid ett busstorg så vi ska gifta oss i Maria Magdalena kyrka och ha festen på van der Nootska.

• Still_A_Miss

Hej!

Här har vi en till som ska gifta sig 1 oktober.

Eftersom jag är mammaledig nu, så har jag haft lite småstunder (då lillen sover) att fixa och trixa - så jag tycker nog att jag hunnit med en hel del.

*Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Lagt upp en budget
    *Bestämt tema
    *Min bror har givit oss bröllopsnatten i julklapp
    *Beställt klänning
    *Beställt tärnklänning
    *Köpt underklänning
    *Blivande svärmor syr näbbklänningarna
    *Blivande svärmor gör alla buketterna
    *Sett ut en ring och pratat med guldsmed
    *Bokat catering och valt ut mat
    *Föräldrar fixar drickat
    *En kompis fixar sminket - Makeupartist
    *Bokat solist
    *Bror fixar musik
    *Bokat fotograf
    *Inbjudningar är under bearbetning
    *Pappa fixar transport
    *toastmasters är utsedda
    *Valt musik

Ja, det var en del - det är säkert ngt som jag har glömt. Men man är ju inte riktigt klar... ännu har jag ingen som gör mitt hår, vi har inte gjort klart gästlistan, vi har inte beställt ringen, osv.

Var gifter sig alla? Vi gifter oss i Bromma Kyrka

• Junis

Oj, vad du har hunnit med! Vi har bara bokat kyrka, präst, festlokal och frisör. Fast man har ju en hel del i skallen också, hur man vill ha det och så menar jag
    Nästa helg ska jag ut och kolla lite klänningsmodeller så man vet vad man passar i .

Vi ska gifta oss i Botkyrka kyrka! Det är en jättefin stenkyrka från 1100-talet.

• Still_A_Miss

Junis - vilken frisör valde du?

• Junis

Ska fixa håret hos min frisör Marika på Frisörkällarn på Söder. Kommer inte ihåg vad gatan heter men det är nära SÖS iallafall. Har klippt mig hos henne i flera år och hon är jätteduktig och trevlig. Det ingår dessutom i priset om man vill låna tiara, smycken till håret eller löshår. Vet inte hur jag ska ha än, hinner nog med att klippa mig en gång till innan oktober!!

Hon har även kontakt med make up-artister som kommer dit den aktuella dagen - skönt att få allt fixat på samma ställe.

Svar på tråden Någon mer den 1 oktober 2005?