The Angel: Ja, blev så arg igår att jag höll på att gå upp i atomer. FK:s läkare som var med i programmet igår är känd här uppe för att inte godkänna någons sjukskrivning. Det är alltså en skräck bland sjukskrivna här, att bli granskad av honom, eftersom han ALLTID underkänner sjukskrivningen. En bekant till mig genomgår en väldigt svår tid och kan helt enkelt inte arbeta med händerna då hon har utslitna axlar och armbågar. Hon har fått som förslag att bli fotbollsspelare eller politiker, för där behöver hon ju inte använda händerna! Hon ska nu granskas av läkaren som var på tv igår, och hon känner sig inte riktigt glad för det. Hon arbetar i handeln idag, men bara deltid. Hon orkar helt enkelt inte heltid. Hon ska granskas av läkaren från Debatt igår och är livrädd att han kommer att säga att hon ska jobba heltid, vilket hon inte orkar.
Och den där kampanjen som de köpt för 17 miljarder kronor, eller vad det nu var. Är det meningen att sjuka människor ska känna sig så skyldiga av annonsen att de ska gå tillbaka i arbete fastän de är sjuka? Förstår inte riktigt vad de vill uppnå med kampanjen. Varför kan de inte istället bidra till rehabiliteringen av oss sjukskrivna, så slipper vi tvingas ut i arbetslivet när vi fortfarande är sjuka. Nej, jag blir väldigt upprörd över allt detta. Jag tror inte politiker och FK vet vad de gör mot människor när de börjar "jaga" dem.
Tycker att all fokus på detta kring sjukskrivningarna riktas åt helt fel håll. Istället för att "jaga" de sjukskrivna borde man väl förebygga genom att se vad det är som gör folk sjuka.
Suck...Blir så upprörd av detta. Det är ju dock skönt att det finns människor som vet hur det känns och som man kan tala med