• 080513 2

Var köper man pepparsprej?

Var kan jag få tag i pepparsprej eller något liknande?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Var köper man pepparsprej?
  • Mally

Om jag inte minns helt fel så är det bara speciellt utvalda personer som får ha pepparsprej och då efter speciellt tillstånd av polisen.

MVH Mally

• 080513 2

Tack. Det är till en väninna som har enorma problem med sitt ex (kontinuerliga telefontrakasserier, dagliga överträdelser av besöksförbud mm).

• *Blomman*

Det går att köpa i Tyskland i alla fall.

• Stinatina

Det finns lagligt spray att försvara sej med, kletigt färgat skum, och det finns att köpa tex på Teknikmagasinet. Har sett att man även kan köpa det från deras hemsida. Det ska gå att spraya på flera meters håll med det så att förföljaren blir tillfälligt förblindad. Man kan ju också ha överfallslarm som finns på tex Clas Olsson, men det är ju inget aktivt försvar. Pepparspray räknas som vapen i Sverige, därför kan man inte köpa det i affärer här.

• malin81

Tips!

Hårspray funkar lika bra och är inte olagligt att ha i handväskan...

• 11 juni 2005

Vill bara hinta om att det i Sverige klassas som "vapeninnehav" att bära på pepparspray - en väninna drabbades av att enb vakt på en av Stockholmskrogar kollade vad hon hade i väskan (köpt i Tyskland) och SPRayade av innehållet rakt in i kön utanför - en tjej fick en astmaattack - gissa vem som fick en prick hos farbror polis - just det min väninna för just olaga vapeninnehav - finns kvar i register under 5 år mmed allt vad det betyder så du ska bya jobb, lån till boende etc etc....

• 11 juni 2005

Jag menar att pepparsprayen var köpt i Tyskland - väskans exakta ursprung är i sammanhanget tämligen obetydligt...

Svar på tråden Var köper man pepparsprej?