Bröllopspresenter?????
Hej
Hur kommer ni att göra med presentöppning på bröllopsdagen. Vi är kluvna. Snälla berätta hur ni tänker göra.
Malin
Hej
Hur kommer ni att göra med presentöppning på bröllopsdagen. Vi är kluvna. Snälla berätta hur ni tänker göra.
Malin
Hej!
Vi har bestämt att vårt värdpar (som är ett kusinpar och inte de som hjälper oss ekonomiskt) ska öppna presenterna och ställa upp dem fint ihop med korten. På det sättet slipper vi stå och le i en evighet, men de gäster som vill kan ändå se vad alla har gett.
En smidig lösning som vi är nöjda med. :)
Så var det åter igen på tapeten det här med bröllopspresenterna. Vi ska öppna våra under festensgång =O) Då är det ingen risk att det blir långtråkigt för gästerna.För att ingen ska ta illa upp vems present man ska öppnar först kan man´lägga alla namnen i en skål och dra efterhand =O)
Efter att ha varit på ett antal 30-års skivor + bröllop med paketöppning så har vi beslutat oss för att INTE öppna bröllopspresenterna på kvällen, utan vänta tills dagen därpå då mina blivande svärföräldrar bjudit in närmaste familjen (vi, föräldrar, syskon, morföräldrar) till en sen lunch.
Sambons kusin gjorde som vi ska göra och det var mkt lyckat.
//Helena
Vi ska inte öppna ev presenter under kvällen. Vi har mest önskat oss pengar till bröllopsresa men räknar med att nån kanske tar med sig nån present ändå.
Vi tar antagligen med oss presenterna & öppnar dem själva när det är bara vi två eller hämtar dem från festvåningen dagen efter......
//Mia
Jag förstår inte varför man inte vill dela glädjen med sina gäster när man öppnar presenterna ? Om jag hade varit på ett bröllop och de inte öppnade min present hade jag blivit jättebesviken :O(
Jag förstår inte varför man inte vill dela glädjen med sina gäster när man öppnar presenterna ? Om jag hade varit på ett bröllop och de inte öppnade min present hade jag blivit jättebesviken :O(
Jag har faktiskt bara varit på två bröllopsfester före vår egen (vi är tidiga i resp släkt och vänkrets). På en öppnades presenterna på plats och det blev väldigt långtråkigt för gästerna. På den andr tog brudparet hem alltihop och öppnade ensamma. Fast de skickade aldrig ut tack-kort, så det blev inte helt populärt.
Visa av dessa två erfarenheter tog vi hem paket en och öppnade själva i lugn och ro, sedan skrev vi personliga tackkort där gåvan ifråga nämndes specifikt. Vi fick blandade reaktioner: ingen blev sur eller tog illa upp, de flesta tyckte det var smidigt och trevligt, några var nyfikna på presenterna och fick noggranna rapporter via telefon senare.
Vi tänker öppna ev presenter själva, dagen efter. Jag tycker att det är en riktig partydödare att öppna en massa paket under festen (vi bjuder in 130 pers) så vi tar det själva istället. Min tärna o jag har diskuterat det och hon tyckte först att det lät jättetråkigt (att man inte får se vad folk ger) men höll med om att det skulle vara ganska ogenomförbart.
Jag har bara varit på ett bröllop tidigare och där hölls ingen paketöppning. Det kändes väldigt naturligt.
Vi vill INTE ha några bröllopspresenter och har meddelat detta till samtliga, dom känner oss såpass väl och vi tar nästan för givet att de uppfyller vår önskan.
Öppnar dem dagen efter!
Gud vad ni är tråkiga :O( Öpnnadet av presenterna är ju en del av festen ! Har varit på ett bröllop och där öppnade de under kvällensgång och alla gäster var inte tvugna att sitta ner & kolla hela tiden. Jag skulle precis som Jennie bli jättebesviken om man inte fick vara med & se!
Jag håller med Anja jag :)
O som sagt alla behöver jui nte sitta o titta på medan man öppnar....de får man ju göra som man vill tycker jag.
O vi som itne ska ha nån dans har tycker att pressentöppningen är jätte viktig. o roooolig :)
Barnslig som jag är..ääälskar jag paket :)
Vi kommer nog också att öppna våra presenter under festens gång. Men vi kommer inte att göra ett "nummer" av det hela, utan vi går själv fram till bordet när det passar och så får dom som vill se på göra det, och de som inte vill får helt enkelt hitta på något annat.
/Jessie
På de bröllop jag har varit har det bara blivit dööötråkigt att sitta och se på när brudparet öppnar presenterna - en riktig partydödare! En idé är kanske att ha en liten mottagning dagen efter där man har paketöppningen? Då kan ju de som är nyfikna vara med...
Vi öppnade våra presenter till brunchen dagen efter - och jag tycker faktiskt att presentöppning är en riktigt partykiller!! Vihade alldeles för fullt upp med att fira den underbaraste dagen i livet med våra vänner och släktingar - och varandra - för att vilja ställa oss med 100 presnter...
De flesta kom dagen efter och såg när presnterna öppnades, och vi gjorde oss också "besväret" att skriva personliga tackkort med kommentarer om presenterna.