• Magga

Enkel festlokal med övernattning?

Hej!
    Vi vill gärna ha tips på en enkel festlokal med möjlighet till övernattning för 50-100 gäster. Man ska kunna ha med egen mat och dryck, och det ska alltså vara ganska enkelt - snarare lägerskola än herrgård, om ni förstår vad jag menar. Ungefär max 5-6 mil från Göteborg - gärna närmare!

Vi är SÅÅ tacksamma för alla förslag!

/Magga

• Svar på tråden Enkel festlokal med övernattning?
  • Magga

Ingen som har några tips???

Snääääälla....

/Magga

• Tuve04

Orienteringsklubbens lokal i Sävedalen.

• Magga

Tack för tipset - ska genast kolla upp det!

Fler råd? (Lokalen MÅSTE alltså inte vara enkel, men vi vill inte hyra något alltför dyrt).

/Magga

• Maria

Nja vad menar du med övernattning ? Att det skall finnas sovrum så det räcker eller typ att folk ligger i sovsäckar där det finns plats ? Jag tror jag kan veta ett par ställen, men jag vet att på det ena får man inte ha alkohol, så nästa fråga blir ju om ni tänkt ha alkohol ?

• Magga

Vi vill gärna kunna servera alkhohol, och övernattningen behöver inte vara sovrum till alla, men kanske inte bara träbritsar heller. Vandrarhemsstandard ungefär, kanske?

Vi är otroligt tacksamma för tips!

/Magga

• JNY

De finns ingen kollogård som ni kan hyra?
    Vi ska hyra danebo www.sportcamp.se men de ligger ju i stockholm. Men ni kanske kan hitta något liknande?
    Lycka till

• Maria

Det finns lägergårdar som man kan hyra både i Hindås och i Härskogen. I Hindås finns lite olika alternativ beroende på kostnadsnivå. En kompis till mig var på ett läger i Härskogen, det var tydligen våningssångmodell a la vandrarhem. Dessutom har flera idrottsföreningar lägergårdar några mil ut från Göteborg. Sen finns det en kursgård i Töllsjö (åt Alingsåshållet) men den drivs av någon frikyrka så jag tror det är alkoholförbud där.

• Magga

Åh, vad BT är grymt! Maria, jag kollade lite snabbt, och de flesta lägergårdarna tycks vara för små. Annars hade t ex Härsjönäs i Härskogen varit kul, jag var ofta där på läger när jag var liten!

Vet du vilka idrottsföreningar som har lägergårdar? Jag söker och söker, men det är svårt att hitta nåt bra.

JNY, det är EXAKT nåt sånt vi är ute efter. Tyvärr är kollo-traditionen inte lika stark här som runt Stockholm, tror jag. Men kanske nån annan vet nåt???

• Magga

Jag puttar upp lite...

INGEN som vet nån lokal där man kan både bo och ha fest? Om man inte kan ta med egen mat så åtminstone egen dryck - annars blir det för dyrt, tyvärr.

Hjälp!

• boll

Om du är intresserad av lägergårdar: kolla upp scouterna. Deras stugor går att hitta på nätet med telefonnummer till kontaktpersoner och allt om man letar lite.

• Magga

Tack för tipset! Jag har kollat KFUM, men ska kolla lite på SMU också. Finns det andra scouter??? Det var NÅGRA år sen det var aktuellt med scouterna för min del...

Fler tips?

• Cissi & Val

Hedvid Eleonora Scouter i sthlm har en scoutgard i AKersberga, vet inte om de hyr ut. Annars har jag hort att Barnens O ar anvandbart. Lycka till!

• Magga

Fast det är lite längre än 5-6 mil från Göteborg... Men tack ändå!

Nu börjar paniken infinna sig. En festlokal med rimliga priser, och där runt 80 pers kan övernatta, på stället eller alldeles i närheten? Om man får ta med egen alkohol är det bra.

Tips, någon???

• smilie

skansen lejonet...
    det finns ett vandrarhem rakt över vägen

• Magga

Smilie,

Bra idé - ska kolla upp det! Tack.

Fler idéer, någon?

/Magga

Svar på tråden Enkel festlokal med övernattning?