• *B2*

Nu ska här sluta rökas

Nu är det bestämt!
    Den 13 dec så har jag tagit mitt sista bloss.
    Denna gång känns allt rätt, jag vill inte mer och nu ska det gå
    Min bästa vän slutar på samma dag så vi ska peppa och hejja på varandra.
    Jag har en två veckorsperiod som ska gå till anpassning till ett rökfritt liv ( tips från en slutaröka människa på Cancerfonden)
    Så alla Håll alla tummar och tår nu för mig.
    Kram

• Svar på tråden Nu ska här sluta rökas
  • *B2*

Är nu inne på min tredje dag som rökfri!
    Jag är såååå stolt över mig själv

*Ville bara skryta lite*

• Magga

*B2* - Bra gjort!!! Du fixar det!

Själv firar jag snart 4 år som icke-rökare , efter att har rökt 1-2 paket om dan i 20 år. Och det är det bästa jag nånsin har gjort! Varje gång jag ser en rökare som tvingas stå ute i kylan och blossa ler jag belåtet inombords... Efter ett tag kommer du känna att det går bra att hålla i vinglaset/kaffekoppen i ena handen utan att göra nåt med den andra. Jag lovar!

Jag håller tummarna! Var stolt över dig själv.

Lycka till,
    Magga

• lij

Lycka till! Det kommer nog gå bra för dig att sluta eftersom du verkar riktigt motiverad. Det är det som behövs. Själv slutade jag röka rakt av eftersom jag kände att jag inte mådde bra av det. Kondisen var hemsk och kläderna och håret luktade illa. Det var inga problem att sluta när jag hade den motivationen.

Det jobbigaste tycker jag är att inte få vara med i rökargänget på fester. Det är oftast på balkongen som det är roligast! Men nu är jag med där ändå utan att röka. Jag tar "lite frik luft" på rikigt. Man vänjer sig vid att inte ha en cigarett i handen och när jag cirka ett år efter att jag slutat röka smakade på ett bloss så var det inte det minsta gott.

• Forsfors

Jättebra, B2 fortsätt i samma stil!

• ChristiansBrud

grattis till dess dagarna! bra jobbat!
    Min sambo håller på attt sluta snusa så jag får på nära håll uppleva det.

• branwen

Heja alla som tänker sluta röka, röka är äckligt!

• Soffiproppen

*peppar peppar* till ett bra beslut! Slutade själv röka för över ett år sen helt tvärt. Visst var det jobbigt mellan varven men det är bara att stå på sig så kommer man märka vad man gått miste om. Efter inte allt för lång tid upptäckte´jag alla dofter och hur fasligt illa alla rökare luktade. Lycka till!

• Rystall

Åh vad ni är duktiga!!! Rökning är en av de svåraste "drogerna" att bli fri från. Sträck på er!

Själv slutade jag för 1½ år sedan, fast jag var aldrig någon inbiten rökare. Numer tycker jag att det är döäckligt med rök. (Ser fram emot att alla offentliga ställen skall bli rökfria till sommaren. Tänk att få gå ut och ta ett glas in utan att stinka eller att det svider i ögonen)

• ichm

Här kommer en trådtjuv ;) Har aldrig rökt (jo, fick förstås smaka ett bloss som femåring *blääää*) Nyttjar alkohol i vääääldigt måttliga mängder men...... Jag missbrukar choklad och sötsaker något kopiöst - vad göra då... Visst, sluta (enkelt att säga - svårt att göra...) Kanske skulle försöka köra med 20 kronor i sparbössan för varje chokladkaka jag inte köper....)

• Laguna

Jag har slutat med näsdroppar !!! (Efter 3 års användning) DET är jag stolt över . (Det var mitt nyårslöfte...hihihi)

/Hanna

Grattis till er som slutat röka!! Bra

• *B2*

Jag har varit rökfri sedan 13/12-04 men det är fasligt svårt
    Varje dag är en seger
    Jag kanske ska starta en "missbrukstråd" och då inte om alkohol och droger utan nässpray och choklad, ciggaretter

• DixieChick

Jag är cocacolaberoende =(

och rökare :S fast jag håller på att försöka sluta...med båda!! Fast det verkar inte vara en så himla bra ide att sluta med två inbitna ovanor på samma gång!! hahahahah

jag tar nog colan först och ciggen sen :D

Svar på tråden Nu ska här sluta rökas