rom eller milano?
vilket skulle ni välja? Hur dyrt det är där spelar ganska stor roll..
vilket skulle ni välja? Hur dyrt det är där spelar ganska stor roll..
Rom, alla gånger!
Ska dit på smekmånad i slutet av Maj
en kompis till mig sa just att hon föredrar barcelona före rom... nån som håller med, håller mot?
Rom är enligt mig en mer romantisk stad dit jag gärna åker med min man! Till Barcelona åker jag hellre med kompisar! Lite mer party där! Men det finns otroligt mycket fin arkitektur i Barcelona! Som är helt i en klass för sig! Om ni nu uppskattar sånt?!
Men jag är nog lite för partisk för att ge ett ärligt svar... ROM! ROM! ROM! ROM!
HENAX: hi hi... jag litar på dig och tycker också Rom verkar underbart!! Men vet du var man ska hålla sig liksom. Är att bo kring centralstationen att bra utgångsläge?
mera mera... vill bara prata Rom nu!! Måste ju vara tyst för min man och jag nästan spricker av planeringslust!
vi skulle till Rom för 2 helger sen men de ställde in vårt plan och strejkade, meddelade oss så sent så det fanns inga andra lediga flygplatser heller, så det blev inte av :( jag som hade sett fram emot den korta resan så...
när ska man till Rom för att kunna ta lååånga promenader utan att behöva frysa eller plågas av värmen. när ska ni K.C?
lediga flygplatser????? hmmm, trött bara! menade flygstolar
MJE: åh vad trist! speciellt när man räknat med det... vi åker sen vår tror jag. Typ framåt maj..?
ak i maj underbarare manad i Rom finns ej!
Säkert? Lagom varmt då eller? det var så jag tänkte... helst vill man ju ha turistfritt också...
Man märker att man är trött när man går in på en tråd som det står rom eller milano på bara för att man är nyfiken på vad milano kan vara för sorts alkohol...
jag skulle nog välja Rom, har aldrig varit där men har alltid haft en längtan efter att åka dit.
FORSFORS: ha ha ha!! så jäkla roligt!! det lät ganksa gott nu när jag omvärderar ordet..
Svart att fa turistfritt?.Rom och venedig ar alltid packade av turister. Varsta manaderna ar dock juni ? augusti?.
misstänkte det... men då får man se till att komma lite innan...
fler tips??
mer mer mer!
K.C: ja jag blev sugen i allfall. ska pröva att beställa en milano nästa gång jag är på krogen och se om jag får något.
Milano är en typisk industristad. Men älskar man shoppa märkeskläder som jag så är den toppen. Men som turiststad kanske den inte är så rolig.
Rom är härligt. Även om maj är en varm månad och turisterna trängs på gatorna. Välj då hellre mars månad. Behaglig temperatur och inte så mycket turister.
Måste erkänna att jag är partisk, men mitt svar på din fråga är helt klart Rom!!! Om man inte vill turista i hetta, men ändå kunna njuta av lite värme är maj eller september underbara månader.
Romarna själva säger ofta att oktober är den vackraste månaden i Rom. Jag är benägen att hålla med dem!
Personligen skulle jag inte välja Rom i mars eftersom vädret är väldigt ostadigt då...