rom eller milano?
vilket skulle ni välja? Hur dyrt det är där spelar ganska stor roll..
vilket skulle ni välja? Hur dyrt det är där spelar ganska stor roll..
Vad är ni ute efter- shopping, kultur?!
Vi var i Rom för någon vecka sedan och det var helt underbart! Vi upplevde att det var relativt dyrt med hotell, men maten var billigare än vad vi trodde att den skulle vara. Det finns verkligen hur mycket som helst att se där och jag åker mer än gärna tillbaka- alltså tummen upp för Rom!
Jag har bara varit i Milano i ett par timmar så jag har svårt att säga vilken stad som är "bäst" att åka till, men har ni inte varit i Rom så tycker jag absolut att ni skall åka dit!
åh! det var som jag trodde...
Nån som vet något billigt hotell? Behöver inte va så märkvärdigt...
Vi vill liksom mest shoppa, slappa kolla på saker som är kul och ÄTA.
ROM!!! Milano är inget speciellt, om man inte är jätteintresserad av mode..
nääe... bara HM!
Ingen som har tips på boende..?
hur klarar man sig förresten på engelska där? blir man blåst på mycket pengar om man inte snackar italiano?
Italienare är lite dåliga på engelska, men i Rom är det nog ganska ok.
Varför skulle du bli lurad? Prisläget är ungefär samma som i Sverige, något billigare. Så kolla bara upp vad saker ska kosta, så blir du inte lurad.
Däremot, se upp med ficktjuvar i Rom, överallt där det är folksamlingar, speciellt bussar o.dyl.
Ciao!
Kolla in den här länken om Rom, finns en hel del att läsa! www.romaturismo.it/v2/en/main.asp
Nu vet jag inte när ni ska åka, men under sommarmånaderna blir det olidligt vart i Rom! Men annars är det en toppenstad!
Vilket iofs även Milano är! *shoppingshoppingshoppingshopping*
Generellt sett så ligger väl prisnivån lite högre i Rom än i Milano, och det har på senare år blivit ganska dyrt tyvärr. Men det har väl blivit dyrt överallt för oss "svenskar"!? Svenska kronan har ju tappat lite i värde...
Nåväl, promenadvänliga skor och en kamera är ett måste i Rom!
/Henax
ROM! var där en sväng i somras och fick mersmak så vi ska åka tillbaka på våren. billiga hotell går att hitta överallt, det är bara standarden som ändras. Var tex i barcelona i våras och bodde på ett superbilligt hotell mitt i stan, men som kanske inte var det lyxigaste...
Maten tyckte jag var relativt billig, men det där med att man blir blåst på pengar om man inte kan språket gäller ju överallt, det måste räkna med i semesterbudgeten ;)
Hoppas ni får roligt!
Det beror pa nar du ska aka. Pa varen Rom, Rom ,Rom!!! Nu pa histen tycker jag nastan Milano ar lite roligare. Rom ar valfdigt ruggigt och forlorar mycket av sin charm. Manga av sevardigheterna ar ju ?ute? och det vackra ar ju att promenera runt. Valjer du sedan Milano sa tipsar jag garna om hotell o restauranger....Jag bor i Milano??
Åh vad ni är bra! tack tack! men ni, om jag nu ska leta lite; vad är centralt i Rom? Colloseum? ELler är det indelat i stadsdelar som STockholm och flera saker kan vara centralt? Ska bli så spännande!!!