• aug2005

"Rolig utgångsmusik..."

Jag sitter funderar på utgångsmusik,inte dom "vanliga" utan kanske lite "överraskande" och roligt...Låt er fantasi flöda o kom med era förslag. Allt av intresse...

• Svar på tråden "Rolig utgångsmusik..."
  • aug2005

Tack så hemskt mycket "hipsterlillamy".

• hipsterlillamy

sidekick:
    Vart kan man lyssna på den låten, bröllopsvisan från Trolltyg???????

• agrolsy

vi ska ha psalm 89 (se jag vil.l bära ditt budskap) som utgångsmusik, .och bandet ska spela (dvs trummor, bas, elgitarr osv). det kommer bli riktigt rockigt =) kanske lite svårt att föreställa sig om man inte fått höra den så tidigare, men det är en riktig toppensång. Som inmarsch funderade vi på de vanliga alt. något roligare, så jag fortsätter att med spänning följa denna tråden

• Jonatans brud

Åh..jag skulle också gärna lyssna på bröllopsvisan i Trolltyg i tomteskogen. Någon som vet var man kan få tag på den?

• chivaz

Jag ska gå in med min pappa.
    Då tänkte vi ha filmusiken till änglagård som ingångsmarch..

• sidekick

hipsterlillamy och Jonatans brud - man kan ladda ner "Trolltyg" från nätet. Annars finns den kanske att hyra på video eller någon vän som har den inspelad. Vi tänkte låta en duktig musiker lyssna på den och skriva ner noterna.

• hipsterlillamy

Var på nätet tror du man kan hitta den??? Nåt tips???

• sidekick

hipsterlillamy - Den heter _Gnomes_ på engelska. Jag har den på cd hemma, men nu är jag på andra sidan jorden så jag kan tyvärr inte skicka den till dig förrän i mars. Det finns ställen att söka på på Internet, men då det är mer eller mindre olagligt så vill jag ju inte uppmuntra dig till brott. Jag säger bara Kazaa och DC++... Inget mer.

På välsorterade videobutiker finns den, alternativt lägg ut en annons på blocket. Hoppas du hittar den! :)

• hipsterlillamy

Tack för tipset!! Jag ska pröva!
    Hittar jag den inte så kanske du kansk skicka den som du säger!!! Spännande!!
    Vart befinner du dig då tro???

• Nikita14

Ingång ska vi ha "Mendelsson"...och ut lutar det mot att vi ska ha "Fredá" med Allt jag kan önska mig...

Det är min M2B som föreslog den...

Svar på tråden "Rolig utgångsmusik..."