• Räkan

Hårkräm för lockigt hår?

i tråden om schampo så skrev Majlo att hon använde en hårkräm som gjorde hennes hår jättelockigt. Är så nyfiken på vad det är för hårkräm. Har själv långt hår som är ganska lockigt, men som behöver hjälp av någon bra produkt. Har hitills inte hittat något. Någon som har tips?

• Svar på tråden Hårkräm för lockigt hår?
  • Majlo

Hej!
    Loka har rätt märke och rätt burk. Jag har inte så långt hår dock, men det fungerar jättebra!
    mvh
    Majlo

• rocketqueen

Xita: Majlo menar nog att signaturen Loka skrev rätt burk i inlägget högst upp, alltså Goldwells :)

• Tinka

jag har provat flera stycken och den absolut bästa är SP professional Hypercurl, lockarna blir fina och håller ihop!!!!

• Xita

Majlo : aha oki doki :)

Men har ni förslag på vad man kan göra med vågigt hår?

• Moloko

Xita: Vad gör du med det efter duschen? Borstar det? Fönar det?

• f.d. Svart brud

Jag har Trendline Move Control från Goldwell (från frissan), en blå/silrig platt burk med blå smet. Jättebra!

• Xita

Moloko: nee ja gör inget me det alls, fingerkammar det bara...efter ja tvättat o håret torkat ere STORT o frizzigt, måste typ dämpa ner håret genom att köra fingrarna igenom året gång på gån (då försvinner lockarna, blir lite kvar på topparna o längderna blir lite vågiga, för att samla ihop håret lägger ja på lite olja som binder ihop flygigheten, men hur behåller ja lockarna utan att göra dem stela o mer definerade..vil inte ha håret stort heller, samt att ja inte orkar hålla på o fixa de allt för mkt...

• sara72

Jag har också SP proffessional hypercurl.. Tycker inte den är nån höjdare för mitt hår iallafall.
    Det blir inga snygga lockar utan bara en massa frizz! Nog blir håret lockigare, men det håller inte ihop lockarna i mitt hår tyvärr..Ser mest risigt ut..

• Honeydew

Hej!
    Jag har lite självlockigt hår, och använder Curls Rock Curl booster ifrån Catwalk Tigi. Det är en spray som luktar jättegott, inte tynger håret och inte gör det stelt utan alldeles alldeles underbart lockigt!

• Moloko

Xita: Mitt hår blir jätte burrigt om jag inte gör följande:

Shamponera det var 3:e dag. Varje morgon i duschen använd impackning i hela håret (förutom hårbotten). Skölj inte ut det, utan borsta ut det med balsamet/impackningen i, använd en borste med inte allt för många tänder (är det rätt ord?) När det väl är genomborstat så skölj ut det genom att böja dig fram med huvudet ner och sedan kramar du upp lockarna samtidigt som vattnet rinner genom ditt hår. Se även till att du inte har så högt tryck i vattnet för det kan ställa till det för lockarna. Tar lite längre tid, men dina lockar kommer att bli mycket mer studsiga om du gör det på detta viset.

När du känner att det är utsköljt och vattnet är utkramat så vira en handduk runt det.

Låt det vara i handduken i typ 10 min, och krama sedan in Elasto-curl i hela håret och låt det sedan självtorka. Dra inte fingrarna igenom för då förstör du lockarna. Detta är det enda sätt för mig att framhäva mina lockar, och det funkar kanon för mig. Hoppas det även hjälper dig. Svårt med själv-lockigt hår om man inte hittar ett bra sätt att framhäva det.

• Xita

Moloko: åh :) TUSEN TACK för ditt tips! jag skall absolut följa ditt råd, ska köpa elasto curl nu på tors o göra det, I´ll let u know om det gått bra :)

Bästa hälsningar xita

• Jenny!

Jag har självlockigt hår som oftast ser ganska risigt ut när jag tvättat det. Jag har rätt slitet och torrt hår också efter att ha blekt det. Jag har fått tipset att krama in ett spraybalsam i håret när det har torkat. Har testat lite olika dyra märken men har nu hittat en jättebra och billig sort, Sunsilk för fett hår. Det tynger inte ner håret det minsta som många andra produkter gör. Jag använder alltså vanligt balsam el. inpackning i duschen först och sedan detta när håret torkat. Använder det sen varje morgon när jag fixar håret. Kostar bara ca 40 kronor!

• Moloko

Xita: Hålller tummarna för dig

• Cissan

Jag har också självlockigt hår med mycket små lockar. Det enda som funkar för mig det är att när jag tvättar håret böjer jag huvuder framåt, använder ett jättebra schampo l´oreal shine curl (från frissan). Ett billigt balsam och sköljer försigtigt. Sen kammar jag det ALDRIG! utan sätter i en mousse som har ganska mycket stadga och förnar det med tratt (blir finast om man låter det självtorka, men tiden finns som oftast aldrig). Jag har lärt mig av frissan att det är jätteviktigt att inte låta fönen gå runt i hårt för snabbt utan man tar en bit av hårt i taget och fönar det ordentligt. Detta funkar jättebra för mig och det blir fina lockar som håller ihop minst en dag

Svar på tråden Hårkräm för lockigt hår?