• Räkan

Hårkräm för lockigt hår?

i tråden om schampo så skrev Majlo att hon använde en hårkräm som gjorde hennes hår jättelockigt. Är så nyfiken på vad det är för hårkräm. Har själv långt hår som är ganska lockigt, men som behöver hjälp av någon bra produkt. Har hitills inte hittat något. Någon som har tips?

• Svar på tråden Hårkräm för lockigt hår?
  • Loka

Ja.....funderar.....tror att det är Godwells . En blå rund platt burk kostar 125 kr ungefär och är SUPER att få fram lockar med.
    Rekomenderar den starkt!

(säljs hos frisörer bara)

• Krippes

Någon annan som vet något bra för att får fram lockarna?!

• The Angel

Jag har självlockigt hår och har hittat en suverän produkt som verkligen tar fram mna lockar utan att det blir stelt. Doften är ljuvlig också :)
    Det är en mousse och heter: Fizz XL från Sebastian.

/F

• Zyrzan

finns det någon som kan rekomendera vårdande hårkrämer, även för bara torrt hår, nu kommer kylan och flygande frissigt hår är inget kul. Är det för lockligt hår e detnra... men alla tips ok.

JAg har mitt serum efter varje tvätt, men jag behöver något till vaje morgon...

• Xita

Zyrzan: Hår märket Kerastase har produkter (den Oranga serien) som både vårdar o stylar. Finns två produkter som ja tycker är bra, dock för tunt lockigt hår (o inte för tjejer som har lite grövre tjockare hår, tycker jag iaf) en i mousse form som inte alls tynger ner håret eller gör det hårt, och en i kräm form. Bor du i Sthlm finns d blandannat i Björnaxen, PUB. Dem flesta produkterna idag är faktiskt även vårdande i sig (dem lite mera dyrare produkterna)

• Moloko

Japp, jag har långt lockigt kraftigt hår och har äntligen hittat kanon-produkter som har balanserat mitt hår så att det inte är torrt längre. Utan krämen blir inte lockarna snygga alls. Krämen heter Elasto-curl och är av Kérastase. När det kommer till balsam rekomenderar jag att istället köra på en inpackning. Jag shamponerar håret var tredje dag, men måste använda balsam eller inpackning varje dag för att kunna får ordning på lockarna. Blöt håret, sätt i inpackningen, borsta ut håret och skölj ut. Svep in det i handduk och när det är lagom fuktigt så krama in Elasto-curl. Life-saver för mig i alla fall

• rocketqueen

Jag gillar också Elasto-curl!

Ingen som har provat KMS Curl-up-produkter?

• Xita

hehe då ere ba jag som inte tyckte att elasto-curl funkade så bra på mitt hår...men mitt hår e mer vågigt på längderna o större lockar på topparna...va kan man göra åt sånt hår?

Svar på tråden Hårkräm för lockigt hår?