rakpermanenta håret
är det nån som har gjort det här?
hur tyckte ni att det blev? och kan ni rekommendera nån frisör i sthlm som är bra på det?
har letat på nätet, kom fram till Hait Studio i sthlm, nån som har erfarenhet från dom?
är det nån som har gjort det här?
hur tyckte ni att det blev? och kan ni rekommendera nån frisör i sthlm som är bra på det?
har letat på nätet, kom fram till Hait Studio i sthlm, nån som har erfarenhet från dom?
Jag har hört att rakpermanent sliter så j*kla mycket på håret.. ingen har rekommenderat det till mig och jag kan nog föra det vidare... min kompis fick klippa sig ca 25 cm efter att hon rakpermanentat.. hennes hår var jättefint och långt (väldigt välvårdat) men sedan blev hon väldigt ångerfull för detta...
tänk två gånger innan...
ja, det har jag oxå hört, men jag vet vad jag ska göra med håret annars..
det är lockigt, men det är inga fina lockar tycker jag....
Du kanske kan skaffa en bra locktång, en sån där som gör stora fina lockar.
//Xena
latina20.. tror inte det kan vara så farligt.. jag e lockig/krullig jag me.. håret alltså och jag tycker också det är jobbigt ibland.. därför har jag unnat mig en plattång och plattar lite ibland när jag vill känna mig fri, extra fin och när jag vill se hur långt mitt hår egentligen är :)
Jag har också hört att rakpermanent är en hårmördare.
Mitt hår är också lockigt och inga fina lockar. Jag har provat att rakpermanenta det en gång hos frissan men jag tyckte inte att det höll så bra. Det blev inte så rakt som jag hoppats på. Jag kör med plattången varje dag.
man får vara försiktig med plattången me så man inte bränner och sliter på håret...!
Det beror ju på hårtypen
Jag rakpermanentade mitt hår och det höll i ca 5 dagar sen blev det vågigit igen eftersom jag har lite virvlar. Då fick jag använda en specialinpackning och sen gjorde hon om det. men det blev aldrig speciellt rakt. dessutom blev ju håret risigare. men det kanske funkar för dig, vad vet jag? Lycka till!
Köp en bra platttång och en bra produkt att ha i håret, som skyddar mot värme, innan du platter. Det blir snyggare och sliter inte alls lika mycket som en rakpermanent.
Fast nu är det ju inte så inne med platt hår längre utan stora mjuka lockar och naturligt hår är ju det som "gäller". Kan du inte klippa dig i en snygg frisyr och köpa någon bra pridukt för att få fram det fina i ditt lockiga hår? Det hår man har "naturligt" brukar man ju passa bäst i.
Gör som du vill, det blir säkert bra!
rakpermanentade mitt hår för några år sedan och är ingeting jag kan rekomendera. håret var platt i några veckor, sedan såg det bara förstört och livlöst ut. jag körde alla möjliga inpackningar och mirakelkurer men ingeting hjälpte. blev så glad när jag klippte av allt skadat hår, usch...aldrig igen.
Min frisör vägrade rakpermanenta mitt hår - de gör det knappt på afrohår eftersom det sliter så...
Så en bra plattång och vårdande produkter är bättre!