• Maria Magdalena

stå emot otrohet

Jag skrev förut om hur jag blev attraherad av en annan och om att jag o sambon är inne i en 7-årskris. (se länk)

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m827779.html

Jag kan inte sluta tänka på den andra killen! Jag får bita mig hårt i tungan för att inte maila eller ringa honom!! (Jag får lätt tag på hans kontaktuppgifter via webbplattformen som kursen har.)

Jag söker hjälp, stöd, tröst och råd från er! Kanske också utskällningar!

Jag har aldrig förut ens tittat på en annan kille än min sambo, och nu brottas jag med tankar om otrohet! :-O

Det känns som att jag har en djävul på ena axeln som viskar förföriskt i mitt öra "kontakta honom" och sänder frestande tankar. På min andra axel sitter ängeln och säger "var inte dum, tänk på konsekvenserna!" och "satsa på ditt förhållande!".

Jag har nog aldrig förstått hur svårt det här kan vara. Jag erkänner att jag har varit hård, principiell och fördömande mot dem som har varit otrogna. Men nu VET jag hur frestelsen kan vara stark och nästan nästan oemotståndlig. Nu förstår jag.

Jag tänker på min sambo, på alla våra 7 år tillsammans. Jag tänker på vår framtid (om vi har någon) och undrar hur den skulle se ut i.s.f.

Jag tänker om Han skulle kyssa någon på krogen, tänka på henne och sen medvetet ta kontakt för att exempelvis chatta med henne, hur LEDSEN jag skulle bli. Det är inte rätt. Jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE stå emot.

Men varför är det så svårt?

• Svar på tråden stå emot otrohet
  • Tean

Jaa du gumman, *lider med dig* det är kanske bäst att du ventilerar med henne.

"Killen i klassen" nej, det framgår ju av ditt resonemang+era 7 år att du är äldre än 18-19.

• Tean

å andra sidan för att förvirra till det hela ännu mer, men egentligen bara för att öppna upp en aspekt till: ni kanske har växt ifrån varandra? Jag är 32 och mellan åren 21-28 hände det en hel del med mig.

Lycka till! Kram Tean

• Maria Magdalena

Ja, det kan man lugnt säga att det har hänt mycket mellan 20-28.

Tack så hemskt mycket för ditt tålamod, förståelse och kloka frågor/råd, Tean. Nu kan jag sova gott inatt tror jag.

Vi får se vad morgondagen har med sig.

Kram!

• Maria Magdalena

ÅH! Jag e så kluven i mina tankar!

Sambon har nyligen åkt på en dyksemester med några kompisar en vecka. Jag får gulliga SMS från honom lite då och då, men jag vet inte vad jag ska svara medan jag sitter här i Sverige och tvivlar på vårt förhållande samt tänker på någon annan!!

Mamma mia! Jag blir GALEN!

• Spättan

Jag tror att det gäller att göra ett val!
    Du får fundera lite och sen bestämma dig för vem du vill satsa på och sen köra på den linjen! Har varit i din sits för längesedan och att vänta på att känslorna för någon av dem ska ta slut är nog väl optimistiskt utan det är nog bara att välja och sen leva med valet. Därmed inte sagt att det är lätt att välja rätt - det finns ju inga garantier för vem du än bestämmer dig för.

Välj med hjärtat men med vägledning av hjärnan! Önskar dig ALL lycka !

Kram Spättan

• Josefine_

Måste erkänna att jag blir lätt irriterad:
    Sluta vela och bestäm dig!

Visst kommer det tillfällen i förhållanden då det "inte känns som förr" men för mig är älska ett verb...

• Maria Magdalena

HIHI Du bor inte i Göteborg va´?

Där har jag en väninna (vi har kontakt då och då) och hon skulle ha sagt precis samma sak!

Det är sant, jag velar för mycket. Måste bestämma mig MYCKET snart!

Men jag undrar.. Är kärleken ETT VAL?

• Spättan

Klart att kärleken är ett val!
    Utifrån de känslor du har väljer du att leva ditt liv tillsammans med en annan människa. Hela ditt liv består av aktiva eller inaktiva val - tänk på det då har du större möjligheter till egen påverkan att forma ditt liv som du vill ha det!
    Ingen annan lever ditt liv åt dig så lev det väl !

• Josefine_

Maria Magdalena:

Jag tror att det är en kombination. Du blir kär, det övergår i något djupare och sen väl där så att säga så går känslorna i vågor men där tror jag att det är ett val; du väljer att älska i handling även om känslorna inte svallar. Men sen är min erfarenhet att känslorna följer när man börjat handla som om de redan fanns... Förstår du mitt resonemang?

För övrigt skönt att du inte tog illa upp av mitt lilla utbrott.

Svar på tråden stå emot otrohet