Vilken är den finaste komplimang du fått?
1. Vilken är den finaste komplimangen du fått någon gång?
2. Vilken är den bästa/sämsta raggningsreplik du har fått?
3. Vad är det elakaste någon sagt till dig?
/Felicia
/Felicia
1. Det är när jag på omvägar fick höra att en studiekompis hade stått och öst beröm över min intelligens för en proffessor på Stanford. Det var kul eftersom jag inte var med och kompisen trodde inte att det skulle nå mig, alltså var hon garanterat helt ärlig.
2. (Som svar på nej, jag vill inte bli din flickvän: ) "Snälla, bara för en natt?" As if! :) Har inte fått några bra raggningsrepliker.
3. "Du är för snygg för att forska. Se till att ta dig sängvägen till något bra betalt jobb utomlands istället, ett jobb där du inte behöver tänka så mycket."
Den är svårslagen.
Svar: Svårt att välja min kille ger mig flera svårslagna varje dag...
Här är lite axplock av små lappar han brukar överraska mig med lite var stans:
"Jag älskar dig min blomma på en sommaräng!"
"Jag älskar dig Olivianna! Du är det bästa som har hänt mig. Bara så att du vet. Puss"
"God morgon min solståle!"
"Howdy sexy! Vill bara säga att jag älskar dig och hoppas att du får en underbar start på veckan. jag ser fram emot att äta middag med dig ikväll. Puss"
Svar: Är du syrra med Samanta Fox eller? Jävlar vilka meloner!
Svar: Hm.. kommer inte på någon. Är nog glad att jag förträngt dem.
1. Från en kille som jag var väldigt bra kompis med (till mångas förtret, han var ruggigt snygg, men eftersom vi känt varann sedan blöjstadiet så... njaeeää... ) kom följande: "Om jag hade varit tjej så hade jag velat vara precis som du." Finare kan jag nog inte tänka mig.
2. "Vicka tuttar! E du ledig ikväll eller?" Gissa vem som inte ens fick ett leende?
3. Nä, det gör för ont. Den behåller jag för mig själv.
1: Får ofta höra att jag är omtänksam vilket gör mig glad eftersom det är en egenskap jag uppskattart hos andra. Sen är ju både min blivande och mina barn outstanding på att ge fina komplimanger från hjärtat
2: Ska vi byta meloner? Sagt av en fruktförsäljare på hötorget som stod och vägde en melon i vardera handen samtidigt som han hade blicken fastnaglad i min urringning
3:Väljer nog som ovanstående att bortse från de elakheter folk har sagt och koncentrerar mig på snälla saker istället
1.Hm...svårt..En komplimang som jag blev väldigt glad över,var när jag fick höra att en kille som jag gått i samma klass som hade tyckt att jag var "den ultimata tjejen". Det här fick jag reda på nåt år efter studenten,av en kompis.Sedan ger min sambo mig underbara komplimanger varje dag.. :)
2.Sämst: "Om jag inte visste att du är för snygg för mig,så hade jag stött på dig." Öhh...jag vill nog ha en kille med liiiite högre tankar om sig själv...
Nån bra kan jag inte komma på av nån anledning...hehe..
3.Också svårt...Men en grej som jag minns är när jag var kring 11-12 år,och min bästis mamma sa att jag inte var tillräckligt söt för att vara med hennes dotter... Det var riktigt elakt sagt,tycker jag.
1. När en av tanterna på jobbet sa att jag alltid är som jag är och aldrig förställer mig. Det tyckte jag var en väldigt fin komplimang som bara kom ur ingenting.
2. "Vi har haft en omröstning här på stället om vem som var trevligast och du vann."
3. Förträngt.
Uj...rubriken fick mig att le men när jag såg de andra frågorna försvann hela glädjen :(
Iallafall, jag svarar på den första :D
Jag har fått helt underbart många goa komplimanger men något som jag alltid kommer att komma ihåg är att min bror när jag för några år sedan gått ner nästan 20kg i vikt SKRÖT för sina vänner om hur bra hans syrra var :D Låter kanske fjantigt men .... det värmer fortfarande mitt hjärta :)
*fniss* En annan komplimang som jag också minns med glädje var när en arbetskompis kläckte "Men...man TÄNKER liksom inte på att du är tjej" ;) Kände mig ganska...okvinnlig...men jag vet att han menar att jag passar in i gänget på jobbet :D
Ellte
Håller med...de andra frågorna var lite trista & sorgliga men jag är nyfiken på vad ni andra upplevt.
Tack för att du svarade iallafall.
/F
1: Mina barns ord slår allt. "mamma vi älskar dig"..
2: Hmm.. raggningsreplik... Är det där äkta eller silikon? Med ena handen på väg mot brösten för att känna... *s*
3: Elakaste... Är nog när jag fick höra att jag går sängvägen till altaret... alltså att jag säljer mig sjävl för att få bli gift...
när jag å micke träffades sa han lite på snusen "gumman jag älskar di lika mycke som en 7.0"
Nu tycker jag det är jätte gulligt hihihi.Kramiz millan