• abnocto

Minipiller och bröstont?

För två veckor sedan började jag äta minipiller och har nu fått stora och ÖMMA (aj, aj) bröst. Någon som har erfarenhet av detta och om det alltid kommer att vara så här eller om det bara är i början? Kan nämna att jag är över 40 år och har inte ätit tidigare.

• Svar på tråden Minipiller och bröstont?
  • Texas

Jag äter minipiller och får ofta ömma bröst någon vecka innan mensen. Ibland gör det väldigt ont ibland mindre ont, varierar från månad till månad. Fick det inte direkt då jag började utan då jag tagit dem några år. Har du tur kanske det försvinner för dig eller gör mindre ont efter ett tag. Alla reagerar tyvärr olika på olika piller sorter.

• _augustibrud

Jag åt minipiller (Mini-Pe) under ett år och hade ömma bröst hela tiden! Något liknande har jag inte upplevt med vanliga p-piller.

• abnocto

Skönt att höra att fler haft ont, inget illa menat.
    Fortsätter det behöver jag i alla fall inte tänka på silikonimplantat för detta sätt är ju billigare Har aldrig haft speciellt stora bröst så det är en upplevelse......

• Ei saa peitää

Jag var jätteöm i brösten när jag åt p-pillren Trinovum. Mellanblödningar fick jag också så jag tror de var för svaga för mig. Kroppen upplevde det väl som den hela tiden skulle få mens.

Jag bytte dock till Desolett som har samma styrka hela tiden och vips så försvann alla problemen.

Du kan väl höra med din barnmorska om hon har någon annan sort du kan prova som har en annan typ av hormonhalt.

Svar på tråden Minipiller och bröstont?