• Secret

Present till guldbröllop

Min fästmans farföräldrar ska fira 50års bröllopsdag ganska snart. Nu sitter vi och funderar på vad vi skulle kunna fixa till dem i present. Vi funderar på att köpa en tårta och caketopper, så att det blir lite som bröllopstårta. Men vad mer? Vi vill helst fixa någon symbolisk present som skulle passa dem tillsammans. 50 st av någonting? men av vad?
    Har ni några ideer?

• Svar på tråden Present till guldbröllop
  • NancyD

När mormor och morfar firade guldbröllop i somras gav vi dem en bukett som var bunden som mormors brudbukett. Mycket uppskattat, särskilt av mormor!

• Bristow

En lada vin eller champagne?? Kolla in cm.frick-wein.de/go.to/modix/now/home.html , de levererar även begrändase mängder till Sverige. Kan särskilt rekomendera Cremaschi Furlotti, otroligt gott, kraftigt rödvin fran Chile. Lycka till!!

• f.d. Svart brud

Bjud ut dem på en romantisk restaurang...

• Mollie

Vi gav min farmor och farfar en bukett som liknade farmors brudbukett och det var mycket uppskattat! Sen fick de en blomstercheck eftersom de skulle resa bort vid dagen D så kunde köpa blommor när de kom hem. Sen bjöd de alla oss på en resturang.
    Är det inte vanligt att det är "brudparet" som vill bjuda på middag eller så?

Annars så skulle man kunna köpa 50 st röda rosor och sätta i ett fint krus eller så... Om man varit gift i 50 år så har man nog ALLT i sak väg och inte behöver ha så mycket...

M.

• aasa is

Vi satte in mormor och morfars portätt i tidningen och så fick de 50 röda rosor på dagen!

• Pjatten

Hej!

När min mamma och pappa firade 40-årig bröllopsdag, bokade vi tid hos fotografen för porträttfotografering. Så nu har vi fina kort på dem, det är kul att ha för både dem och oss! Vi satte även in en bild i tidningen utan att de visste om det, så att fler kunde beundra dem

Pjatten

• Hime

Skicka iväg dem på en romantisk slottsweekend, så de får rå om varandra ordentligt! =)

Svar på tråden Present till guldbröllop