Vad har ni för erfarenheter..?
Vad har ni här på BT för erfarenheter kring förhållanden?
Jag o min pojkvän har varit tillsammans i fyra år, vi är förlovade och bor ihop. Vi har gått igenom lite kriser, eller rättare sagt jag har gått igenom lite kriser. Vi träffades när vi båda läste på högskolan. Jag hade det rätt tufft med min utbildning, kunde emellanåt bara totalt bryta ihop. Under studietiden var det knapert med pengar, som för många. Nu har jag läst färdigt och får inget jobb, jag har sökt jobb i 1 o 1/2 år, utan resultat. Fortfarande knapert med pengar föröker att få det att gå runt varje månad. Detta är påfrestande för mig o har det rätt ofta jobbigt.
Men under hela vår tid tillsammans har vår kärlek till varandra aldrig sviktat. Min pojkvän har alltid stått brevid mig i vått o torrt och jag älskar honom innerligt för detta. För att få ut nått positivt av situationen intalar jag mig att dessa motgångar stärker oss och gör att vi kommer klara det mesta.
Jag undrar oxå för man ser folk i sin närhet som träffas flyttar ihop, köper hus inom ett år, allt är så lyckligt. Kommer dom att klara sig genom sina svåra perioder. Tror ni att man hinner lära känna varandra på så kort tid att man vet var ens partner står når det blåser snålt.
När man läser här på BT om andras problem kan min situation verka vara banal, men min situation är ju min verklighet som påminner mig om det varje dag.