• Laguna

Drömde om min killes ex..... Tjejgrej?

FAN! Jag drömde inatt om min killes ex. Jag har aldrig sett henne så därför är hon ju såklart så snygg i drömmen. Hahaha kan inte lårta bli att skratta... varför tänker man på killens ex (hmm inte så ofta som tur är men ändå..?)
    Är det en tjejgrej???? Tror i och för sig killar är lika svartis men det är så bra på att dölja det(?!).

Förlåt men satt här och blev så irriterad på mig själv!

/Hanna.....

• Svar på tråden Drömde om min killes ex..... Tjejgrej?
  • Anneri

För mig känns det som att jag ständigt blir påmind av hans ex.Hon mailar o frågar om ditten o datten (typ kakrecept).Henne mamma ringde till min kille för ett tag sen.O häromdagen ringde hennes farmor till honom! Hon hade visserligen ringt fel,men ändå..Man vill ju inte bli påmind..Det finns ju trevligare saker att tänka på.
    Jag tycker att det kan vara jobbigt o kan bli svartsjuk ibland.Men det blir bättre o bättre.Och nu när jag o älsklingen har flyttat ihop så visar vi ju att det är vi två nu.. :) Så nu ska jag skita i hans ex!! ;)

• Laguna

Ja det är bättre när man bor ihop, jag håller med!!
    Och det gör ju vi...

Men skönt att veta att man inte är ensam om att var svartis.. Man känner sig löjlig ibland ju...eller hur!

/Hanna

• Forsfors

Min kille har inga ex, och det är rätt så skönt. men jag brukar drömma att det dyker upp barn som påstår att han är deras far ibland, och att det då framkommer att han haft en tjej innan mig som han inte berättat om och dessutom skaffat barn med...Min kille är inte alls förtjust i mitt ex, råkade hamna på en middag med båda två en gång när det just tagit slut mellan mig och exet och min sambo och jag bara träffades...inte så lyckad middag och exet och sambon fick dessutom sitta mitt emotvarandra. Då hatade exet sambon,sambon hatade exet som var otrevlig mot honom och försökte få med mig därifrån, jag hatade exet som kom dit och förstörde och kompisen som bjudit dit honom fast hon visste att jag skulle dit med en ny kille. pinsam sits för alla.

• Anneri

Laguna: Ja,man gör ju det.. Innerst inne vet jag ju att han älskar mig och han visar det hela tiden.Men ändå kommer dom där känslorna..Jag kan bli lite irriterad på min sambo när han tror att hon hör av sig bara för att vara trevlig.Ha! Hon vill bara ha koll,säger jag!
    Men som sagt,det är han o jag nu och det är ju det viktigaste. :)
    Ex:en är ju egentligen inget hot,för de har ju haft sin chans och det funkade uppenbarligen inte... Så brukar jag tänka. :)

• Anneri

Forsfors: Usch va jobbigt.. *ryser*

• Sessie

Själv drömde jag om mina egna ex innan bröllopet, och andra typ arbetskamrater som jag aldrig någonsin skulle bry mig om.

Inget att bli irriterad för... le åt eländet istället.

Jag är av åsikten att drömmar är en afallskvarn där man gör upp med gammalt skit.

• Laguna

Sessie:
    Jag kanske borde slå ner bruden i drömmen då och få det överstökat . SKOJA BARA!

Detta är absolut inge problem för oss (skönt). Han gillar ju inte mitt ex heller (som jag var tillsammans med i 10 år...).
    MEN ibland får man ju såna psykgrejor för sig... Men bara att försöka bita ihop...hmm..

/Hanna

• Sessie

Gör det... bättre i drömmen än i verkligheten.

• Lillstrumpan

Laguna,
    jag är precis likadan och blir så irriterad på mig själv. Tänker jätteofta på hans ex, fast jag inte har någon anledning. Suck, vad fjantigt egentligen...

• Hästsson

ÅH, VAD SKÖNT ATT HÖRA DET HÄR!! Då är jag inte ensam i världen med det här töntiga problemet!

Min kille har ett ex som jag har varit svartis på, trots att de knappt sågs och han aldrig älskade henne (det var när han var mycket yngre). Så fort jag hittade nåt som påminde om henne, ett vykort eller foto, så kom såna där jobbiga känslor. Trodde jag kommit över det, men sen för några veckor sedan hittade jag en liten namnlapp i hans kostym (som han inte använt på typ 8 år) med hennes namn och då kändes det jobbigt igen. Och vi har ändå varit tillsammans i nästan 4 år och planerar bröllop!!

Det är så puckat att det är JAG som går och tänker på hans gamla ex, en jag inte ens träffat, medans han nog knappt ägnat henne en tanke på jättelänge...

Måste sluta med det här, börjar känna mig riktigt störd...

• fairy

Jag nojade mig massor för min killes ex förr, dvs i början när vi träffades. De hade kontakt, via telefon, sms, mail, msn osv. Inte så att jag var svartsjuk men i mitt huvud var hon värsta fotomodellen som var så äckligt snygg så jag framstod som en plöfslig elefant.

Så en dag så pekade han ute henne i en matvaruaffär, han knappt se henne ordentligt däremot dagen efter var vi på fest och gissa vem som var där.. jo hon! Och jag stirrade nog rätt bra på henne *skämms och erkänner* Hon var inte ens i närheten av alla mina bilder av henne. Kort, mullig, blonderat hår och rätt ointelligent av sig.

Idag är hon och jag gode vänner, vi har jätteskoj tillsammans, festar, går på tjejkvällar, fikar, handlar, reser bort osv.

• Laguna

Hästsson:

Nix, du är inte ensam hihihi.... Och visst käns det bra att få höra att man inte är enda "psykopaten" här... Skämt å sido, du fattar vad jag menar

/Hanna

• Forsfors

Anneri: ja det var inte roligt. har sett kort från den middagen i efterhand och man ser verkligen på mig hur förbannad jag är. kan bara föreställa mig hur det kändes för exet och den nuvarande också, kan inte ha varit särskilt kul.

• bella :o)

Skönt att höra att det fins andra som stör sig på ex!!
    Min kille har et ex som är så himla jobbig.. Jag hör inte till dom som aldrig har träffat exet.. Vi träffer på henne hela tiden! I affären, på stan, på krogen osv. När hon är ute och festar där vi är så försöker hon flirta med honom hela kvällen. När hon är med sina kompisar och jag kommer så kollar dom alla så där elakt på mig.. Det är så jobbigt och jag blir lite irriterad på henne. Hon vet vi är tillsammans, även förlovade endå flirtar hon. Det blev slut för 5-6 år sen. Jag tycker hon beter sig så barnsligt även hon är 25 eller ngt.. Jag vet min kille älskar mig och att det är vi två, hon bara stör mig så mycket!!!! Tycker ni jag är svartsjuk? Eller hade ni reagerad på samma sätt?

• K.C

BELLA: JAg tycker inte att du är barnslig eller att du överreagerar! JAg skulle också reta mig på henne. Även om hon inte kan komma emellan och även om din kille inte bryr sig så är det jobbigt att hon kliver in och kräver uppmärksamhet och skapar oro... Usch för såna tjejer. bästa hämnden: var snygg, sval och glad.

• bella :o)

KC,
    Jag är alltid glad och ler när vi träffar på henne men det gör INTE hon..
    Jag försöker att inte tänka på henne men det är inte så lätt när hon är överalt och jag ser henne hela tiden! Jag litar fullstendigt på min kille så det är inte det som är problemet och jag är egentligen inte särskilt svartsjuk av mig..
    Hon borde väl fatta att det är över...

• Laguna

Bella:
    Jag hade blvit sssååååååååå sur och svartis (fast man inte borde bli det..). Så du är INTE konstig...!

Eller så är vi det allihopa!! För jag tror 99,9% är som du!

/Hana

Svar på tråden Drömde om min killes ex..... Tjejgrej?