Ska jag lämna min man?
Jag är en till av de oturliga kvinnorna... Min man är inte den jag trodde han var. Jag känner mig så väldigt förvirrad. Vi firade 3 år i somras... Redan nu undrar jag om vi inte borde skilja oss. Jag känner igen mig i en del som Lalalisa skriver. Att få läsa hennes och andra tjejers inlägg fick upp ögonen på mig. Jag ville inte erkänna innan vad som händer men nu måste jag det. Jag ser på det med andra ögon.
Min man har ett antal gånger haft sex med mig mot min vilja och vid några tillfällen även slagit mig. Den psykiska misshandeln är det väldigt mycket mer av, jag tror i stort sett varje dag, och den gör mer ont.
Han förändras hela tiden, ena stunden kan han vara varm och kärleksfull mot mig, andra stunden blir han kall och elak. Han vill förstås få mig att tro att det är mitt fel. Jag ser det nu ur ett annat perspektiv... Och det gör mig rädd.
Jag ringde till kvinnolinjen och pratade en kväll, berättade vad som hänt. Hon jag pratade med uppmanade mig att försöka igen och prata mer med min man, kanske söka hjälp. Jag har läst på internet och i inlägg här att min man kanske ändå aldrig kommer att förändras. Och jag vet ju inte vad jag ska tro?
Jag kände mig för en vecka sen redo och stark nog att lämna honom. Nu är jag tillbaka där jag var innan! Jag ifrågasätter vad som verkligen är rätt?
Jag älskar honom, men jag tror att vi båda behöver hjälp. Och han kan inte förstå att han gjort nåt fel. Om han inte inser det så kan man ju inte hjälpa honom? Jag blir alldeles förstummad när han säger att han inte gjort nåt fel. När jag frågar honom om vad som hänt så säger han i stort sett ingenting, utan undviker
mina frågor. Kan han verkligen älska mig, som han försöker få mig att tro varje dag?
Jag trodde att jag kände honom men nu tror jag inte jag känner honom alls!
*Förtvivlad*