• na76

    Träff i Linköping

    Hej
    Jag kan den 20-21/11,28/11 och 19/12 (kan ej den 5/12).

    Ha det bra.

  • na76

    Hej

    Jag har svårt på dagen den 22/11, däremot är inget bokat senare på eftermiddagen/kvällen.

    Ha det bra.

  • na76

    Hej

    Vore himla kul att vara hemma hos någon, då kan vi ta med de papper och kataloger mm vi har. Det får ju bli hos någon av oss som bor i stan, alltså Linköping. Måste kolla om vi kan vara hos oss. Man kan ju alltid ta hemkörning på pizza.

  • na76

    Hej

    Det passar mig när som helst på senare eftermiddagen. Calice du får gärna ta med dig en resväska. Jag själv har bara en liten mapp om ni inte vill att jag tar med skor, tiara och tygerna. Jag har också en massa bröllopstidningar. De svenska antar jag att många redan har, sen har jag några jag köpte i England om ni är intresserade att titta i dem kan jag ta med dem. Själv vill jag se så mycket så möjligt av era saker. Ska bli så roligt. Jo Sandella min sambo vet vem du är, tror ni pratades vid för bara någon dag sen.

  • na76

    Hej

    Calice: Jag kommer nog också åka buss, det blir 211 för mig med. Försöker satsa på den 15.38, ifall jag missar den kan jag ju alltid ta den 15.58.

    Bröllop/juli-2005: Hej och välkommen hit. Själv kommer jag köpa inbjudningskorten. Visst tycker jag om och pyssla men det brukar inte bli så fint.

  • na76

    Hej

    Pizza eller fika går bra. Jag brukar också bli hungrig efter jobbet för jag brukar äta lunch tidigt så om det blir fika kanske vi kan ha någon macka. Om du har möjlighet att handla hem mackor och pålägg så kan vi ju dela på kostnaden.

  • na76

    Hej

    Sandella: Jag tror jag sett vid något tidigare tillfälle här på forumet att det finns en butik i Tannefors som säljer Nixa.

  • na76

    Hej

    Krya på dig Marfa, hoppas du blir bättre snart. Själv är jag lite snorig men tänkte komma ikväll ändå, hoppas ingen har något emot det. Jag jobbar som vanligt så jag är inte så sjuk. Jag kom på att eftersom jag jobbar på sjukhuset så tar jag 211 direkt därifrån istället för från Trädgårdstorget, vi ses på bussen Calice. Jag kommer vid ca 15.49 till fanjunkaregatan. Jag har med mig skor, tyg mm.

  • na76

    Hej

    Mig passar det också bra med träff i februari, jag ska ju gifta mig senare än en del av er andra men för er som gifter er i början av sommaren börjar det dra ihop sig. Jag har börjat fundera på vad det ska stå i inbjudan samt göra ett litet fest häfte. Jag har ju lyckligtvis sparat lite såna sånghäften från andra kalas som jag kan plocka sånger ur.

  • na76

    Hej

    Marfa: Dina kort låter fina, jag önskar jag hade tålamod att göra egna.

    Tessan05: Jag ska gifta mig 30/7 och ska ha festen på Mjellerumsgården. Jag har ätit där en gång förut men det var för några år sen, då var ialla fall maten god. Det är jättemysigt där inne, har du sett bilderna på hemsidan? Har jag fattat det rätt betalar man för maten och drycken men det är ingen lokalhyra vad jag vet. Vad har dom sagt till dig? Jag har fått menyerna men de skulle visst ta fram nya menyer nu i januari men dom gamla var fortfarande ok att välja från. Ska ringa sen för att få nya menyerna också. Dom har ett vinpaket som kostar 163 kr och inkluderar fördrink, 1 glas vin till förrätt, 2 glas vin till varmrätt och 1 glas dessertvin. Man kan också köpa vin på glas och flaska.

    Ha det bra allihop.

  • na76

    Hej

    Tessan05: När skulle du gifta dig? Mjellerumsgården rymmer 70 (eller var det 75?) personer. Dom har en italiensk buffe med massor av mat som kostar ca 220 kr/person. Bröllopstårta med kaffe kostar 55 kr/person, 3 rätters med skagen petit chou, fläskfile och glass kostade något mer än italienska buffen (tror det var 235). Sen fanns en massa andra buffeer och 3 rätters menyer, typ Kall buffe, Östgötsk buffe, Grillbuffe mfl. Jag lutar åt italienska buffen , såg ut att vara mycket gott och skapligt pris på. Grillbuffen lät också god men är kanske inte så lättäten.

  • na76

    Hej

    Tessan05: Ja det kostar ganska mycket på Mjellerumsgården. Allt beror på hur många gäster man ska ha. Ska man inte ha så många gäster kan det bli billigare att vara på ex ett ställe som Mjellerumsgården än att hyra lokal, serveringspersonal, catering etc. I vårt fall kostar det nog bara lite mer att vara på Mjellerumsgården än att hyra lokal för vi kommer max att bli 48 personer. Kan annars tipsa om Restaurang Blåmesen på Campus Valla. Den lokalen är stor och man kan hyra den för tror jag 2000 kr plus att man tar maten från restaurangen. Maten är god och väl tilltagna portioner. Man får ta med eget dricka och tårta och det finns stor kyl man kan ställa in allt i. Dom kommer att ha semester fram tills den 1 augusti tror jag och vi fick därför erbjudande om att få tillgång till lokalen redan dagen innan ifall vi ville duka själva. Nu valde vi inte dom för det gick kostade lika mycket att vara på Mjellerumsgården. Vill man däremot ha fler gäster än vi så blir det billigare att hyra Blåmesen. Dom har en hemsida.

  • na76

    Hej alla

    Ska vi planera in en träff nu kanske. Decorist kan inte den 20/2 och brud i sina bästa år kan inte den 6/2. Får jag föreslå att vi träffas den 12/2? Kommer du häråt då Marfa? Hur är det med er andra kan ni då? Ha det bra.

  • na76

    Hej

    Ja den 13/2 passar mig bra. Var vi ska vara beror kanske lite på om Decorist har möjligheter att visa blommor eller ej. Annars kanske vi kan vara hos mig.

  • na76

    Hej

    Mig passar 14.00 också bra. Linds och Steves brukar ha öppet på söndagar vad jag vet.

Svar på tråden Träff i Linköping