Ring med sötvattenspärla
Jag vill så gärna ha en sån guldring med en vit sötvattenspärla. Är här någon som vet vad en sådan kostar ungefär?
Jag vill så gärna ha en sån guldring med en vit sötvattenspärla. Är här någon som vet vad en sådan kostar ungefär?
Hmm, är egentligen ingen expert på det här, men är det inte så att sötvattenspärlor är mycket billigare än saltvattenspärlor? Jag har ett halsband med många små sötvattenspärlor och det kostade 99 kr på rea.. Jag tror att du kan hitta en sådan ring för ett bra pris!
Lycka till!
Odlade sötvattenspärlor är billiga; ringens pris beror mer på hur den ser ut i övrigt...
mamma hade en ring med en pärla som hon fick i studentpresent eller nått. den lossnade när hon tvättade händerna efter ett tag och smeden förklarade att den bara satt fast med en skruv och lite lim så man ska inte tvätta händerna med den på sa han... ett tips bara
Vill också varna lite för ring med pärla. fick en i studentpresent, men när jag lämnat den för "ditsättning" av pärlan 5 gånger under en 3-årsperiod slutade jag helt sonika att använda den. tyvärr!
Det bästa är väl att ha "klor" som håller fast pärlan, min sitter kanonbra!
Har ni någon bild på hur en sådan ring ser ut? Blir lite nyfiken.
Ringar med pärlor i passar nästan bäst somm "fest" ring som man inte använder varje dag...
Pärlor är ömtåliga och kan torka ut och spicka, undvik rengöringsmedel och dyl..
Det är jätte vackert med pärlor men håller nog bäst i öronen eller runt halsen....
Tänk igenom noga så du inte blir besviken..
cjk - kolla hos vilken guldsmed som helst så har de säkert såna örhängen i alla fall...