• Lilli77

    Vad kan mina gaster gora i Stockholm?

    Sitter och jobbar pa vart informationsbrev som vi ska skicka med till alla gaster. Vi har gaster som kommer fran England, Frankrike, Spanien, Mexico, Usa och Australien... Manga har redan sagt att de vill passa pa att stanna kvar efter brollopet och se lite mer. Sa nu planerar vi att stanna kvar i Stockholm en vecka efter brollopet for att fa lite tid med vara vanner som rest sa langt.

    Men vad sjutton ska jag foresla att vi gor?? Det ar speciellt de som kommer fran Spanien som vi maste "ta hand om". De andra ar resvana och pratar flera sprak och kan upptacka Sverige pa egen hand.

    Jag har skrivit ner lite allman info om Sverige och kopierat en del lankar. Men sen tar det liksom stopp. Vad MASTE man gora/se nar man ar i Stockholm? Var kan de bo som inte ar allt for dyrt? Nan som har forslag pa hus/stugor i skargarden som man kan hyra?

    Evigt tacksam for alla forslag!

  • Svar på tråden Vad kan mina gaster gora i Stockholm?
  • Simbalina

    Grönalund ?
    Gå ut ch äta på nåt flott ställe ?

  • Lilli77

    Vi gifter oss 6/8 och gasterna planerar att stanna kvar veckan efter brollopet.

  • Pupa

    Lilli77, jag har samma "problem". Har oxå knåpat ihop lite information. Du får gärna skicka mig ett email på anna2die4 "at" hotmail.com så kanske vi kan utbyta ideer med varandra?

    /Anna

  • Lilli77

    Ok Anna! vad kul!

    Jag kan ta och skicka dig vart "information letter" som det ser ut idag... Jattelangt tyvarr.. Och jag har inte tagit med mycket detaljer om vad vi kan hitta pa tillsammans efter brollopet, det ar det som ar sa svart!!

    Jag mailar dig!

  • Pupa

    Jag håller utkik! så kan jag skicka dig det lilla jag fått ihop..."problemet" är att jag har en massa info om dalarna eftersom det är där bröllopet kommer att ske, men jag jobbar på information över stockholm oxå...

  • Lilli77

    Pupa, du har mail!

    Minsta ide du har ar valkommen! Aven hur du organiserar det hela... Det kommer bli mycket att sta i fram till sommaren!!

  • siouxie

    Hotell Columbus på söder är både mysigt, billigt o ligger bra. Sen tror jag du hittar mycket info på stockholms hemsida när det kommer till sevärdheter osv..

  • loppran

    www.alltomstockholm.se

    Här finns massor av bra information. Tyvärr är allt på svenska, men du kan ju själv surfa runt och översätta valda delar som du vill använda. Lycka till!

  • brud_05

    Ta dem med ut till vår vackra skärgård. Det går massor med båtar ut till de olika öarna. Kolla vaxholmsbåtarna.

  • Pupa

    Lilli77 jag fick tillbaka emailet...du har nog inte plats på hotmailen för mitt dokument är ganska stort, ligger en hoper bilder där och sånt....har du någon annan adress? eller tillgång till msn för jag försökte lägga till dig där....

    /Anna

  • Lilli77

    Pupa!

    du har mail igen!

    Tack alla for era ideer, fortsatt garna! ;)

  • Meddelande borttaget
  • HannaK

    Någon som jag gillade skarpt är att åka upp i tornet på Stadshuset. Otroligt vackert och coolt (det är vääääldigt högt) och man har utsikt över hela stan.

    Andra tips är förstås Vasamuseet, slottet, sightseeingturerna med buss/båt/cykel (har själv bara provat den där man åker med den stora vikingbåten som avgår utanför slottet, men det var grymt bra!).

    Att promenera Markeliusvägen på söder är också väldigt fint. Fortsätter man en bit upp mot Skinnarviksberget finns massor av söta små gamla hus och gränder som är jättevackra!

    I övrigt är det väl dom klassiska prylarna man kan göra - ta en skärgårdsbåt, kolla på kastellet i Waxholm till exempel, gå på Skansen, Grönan, gå på en konsert (brukar ju vara mycket gratisgrejor som är coola i Vitabergsparken, utomhusteater, gå på en ölhall (Pelikan, Kvarnen, Tranan eller Mäster Anders). Bjud på kräftor och sill, prova. Gå på guidad rundtur i Gamla Stan, ta en fika på Fåfängan, promenera runt Djurgården...ehh...nu börjar det ta slut här tror jag! Nej, några till! Åk upp i Kaknästornet, picknicka i Rålis eller någon annan park, visa Stockholmslivet! :)

  • Peter Stockholm

    Hej!

    Jag skulle rekommendera Vespa-turer i Stockholm. Våra gäster (både svenska och utländska) testade VespaStockholm. Dom hyr ut fina klassiska Vespor med tillhörande GPS som har massa rutter inlagda. På det sättet kunde dom åka runt helt själva i staden och se dom finaste platserna genom att följa gps:en. Dom var supernöjda! Adressen är www.vespastockholm.com

Svar på tråden Vad kan mina gaster gora i Stockholm?