• Sandi

Elizabeth Arden eight hour cream?

Har problem med torra läppar, avd jag än testar för cerat.Kan inte ha försvarets då det är jordnötsolja i, men har hört att eight hour cream ska vara helt suverän.nån som vet vad den kostar och var den finns?

• Svar på tråden Elizabeth Arden eight hour cream?
  • Tittij

Finns på tex Åhlens. En liten tub kostav väl ca 200 kr, men däcker urlänge.

• Midsommardagsbruden

Superbra creme, rena miraklet enligt mig! Finns i välsorterade parfymerier som har lite märken att välja på. Vet inte exakt pris men den är väl lite dyr, ibland finns den på erbjudande, men som sagt tycker den är mycket dryg och värt sitt pris!!!

• Sötöga

Problemet att man är för torr kan ofta förvärras ännu mer om man använder vanliga cerat som mest består av paraffin och vaselin (petrolatum) som även denna kräm faktiskt innehåller till större delen. Hjälper den för någon så är det väl bra, men för mig är det enda som hjälper på torra läppar att vänta ut det torra och låta kroppen själv ta hand om det (även om det är ett litet helsike...) , alternativt använda ett cerat utan ingredienserna som jag tidigare nämnde. Paraffin och vaselin lägger sig mest som ett lager ovanpå huden och hjälper inte längre in där de riktiga problemen finns.

• Tant Pernilla

Eight hour cream finns både i en tub (som räcker hur länge som helst - flera år!) och som stift (som inte är lika drygt, men rätt praktiskt). De säljs ibland i tvåpack för typ 200 spänn (som nämnts ovan).

Jag tycker att det hjälper sådär på torra läppar. Men det är rätt skönt och mjukar ju upp läpparna under tiden i alla fall.

Nåt gammalt trick jag har hört är att borsta läpparna med en (mjuk) tandborste då och då. Det ökar blodcirkulationen i dem och "peelar" också bort det torra och fnasiga. Dessutom får man en vacker naturlig röd färg på dem!

Jag gör så ibland, när jag kommer på det och jag tycker att det funkar.

• miss page

Tyvärr så innehåller eight hour cream vaselin, vilket inte är så bra eftersom det inta är naturligt och bildar beroende.. Jag har provat i princip allt som finns på marknaden och det bästa som jag har använt är "Läppsalva från Midami Erbe". Den fins på bla Naturapoteket och kostar ca 40kr. Den är helt oslagbar och innehåller naturliga råvaror!

• Jobbet

Funkar toppenbra för mig. Använder den dagligen.

• Memma

Jag har samma problem som du, med supertorra och fnasiga läppar året runt... Har testat nästan allt som finns, inklusive eight hour creme. Den absolut bästa produkt jag hittat är dock Cliniques "superbalm lip treatment". Den är suverän! Har alltid med den. Så satsa på den istället för eight hour creme!

• Lill Anna

Jag älskar 8hcream!!!
    Den fungerar på allt som är torrt (armbågar, läppar, hälar osv).. Den fungerar på småsår (super på fnasiga nagelband) och även munsår.

Det finns i mindre tuber på Kicks.. Såg det idag.. Kostar 99 kronor/styck

• vixen not a tramp

Jag har bara bra saker att säga om eight hour cream! Är du osäker köp den lilla tuben för 99. Kan oxå varmt rekommendera stift versionen som är bra just till läppar eftersom man inte behöver använda fingrarna.

• milla1

Jag använder både eight hour creme och läppstift och är mycket nöjd! Har inte blivit "beroende" av produkterna.

Det blir mycket billigare om man köper eight hour creme på internet! Strawberrynet . com tar 122 kronor för läppstift och 144 kronor för krämen (stora tuben, 50 ml).

Svar på tråden Elizabeth Arden eight hour cream?